מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 26°c
בני ברק 36°c
אשדוד 26°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 26°c
בני ברק 36°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מקלב וקריב בעימות: תפילת האימאם מול תפילת הרב

עימות בין ח"כ מקלב לבין ח"כ קריב על הגבלת התפילות בכותל המערבי: "הכותל זה מקום פתוח כל השווקים פתוחים תראו מה קורה בחוף הים אתם מגיעים בעיצומו של החג לבוא ולהגביל,  איפה מערכת האיזונים שלכם?"

מקלב וקריב בעימות: תפילת האימאם מול תפילת הרב

עימות פרץ היום (רביעי) בין חבר הכנסת אורי מקלב לבין חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב בעניין ההגבלות על התפילות בכותל המערבי, במהלך דיון בוועדת החוקה על תקנות הקורונה והגבלת פעילות במקומות ציבוריים ועסקיים.

ח"כ מקלב אמר לקריב: "לבוא בחול המועד לדיון כאן בכנסת, לדון בתקנות שבחלקן הן בקשות חדשות של הממשלה ולבקשת הוועדה כאן - להטיל מגבלות על הכותל המערבי שלא היו. בזמן שבשעות האלה מיליוני יהודים בכל העולם עומדים בתפילה מיוחד לבוא לציון עירך בשמחת עולם, רוצים לבוא לעלות לרגל - אתם מצרים את צעדיהם ומגבילים אותם במדינת היהודים. אין הסבר למה בריכות השחייה זה אחרת, למה מסעדות לא צריכות להיות מוגבלות. לא נסכים למגבלות כאלה, אין לכם קווים אדומים, אין הצדקה להגביל את העלייה לרגל בחג".

מקלב הוסיף: "אני רק רוצה להזכיר לכולם שכמה מטרים מהכותל ישנו הר הבית ששם מתקיימות תפילות בצפיפות לא פחותה ואף יותר, ואין דרישה להגבלות, אף אחד לא חושב בכלל להטיל הגבלות שם. שמישהו יגיד לנו מה ההבדל בין הר הבית לכותל המערבי. תפילה של האימאם זה בסדר ושל רב הכותל זה לא בסדר? הכותל זה מקום פתוח כל השווקים פתוחים תראו מה קורה בחוף היום אתם מגיעים בעיצומו של החג לבוא ולהגביל, מה הדאגה הגדולה שיש לכם מהכותל, אני רוצה לדון לקו זכות זה מגיע מחוסר ידע, מבינים בבריכות ולא מבינים בתפילות. רוב הבאים לכותל מגעים לכמה דקות להתפלל והולכים. אנשים היום לא יכולים לקבל תקנות כאלה, איפה מערכת האיזונים שלכם? זה מה שאתם עושים בעיצומו של החג?".

קריב ענה: "מבטלים כל מצווה בתורה למען פיקוח נפש, מחללים את יום הכיפורים בגלל פיקוח נפש, אנחנו לא יכולים להפקיר את בריאותו של הציבור החרדי, כל פעילות הממשלה ושל הוועדה נעשית בשביל הצלת הציבור. ההתכנסות בכותל פטורה מהתו הירוק, הכותל אינו מופלה לרעה, אלא יש הסדר שלא נצרך תו ירוק זו החרגה שהממשלה קבעה".

מקלב השיב לו: "אתה יודע מה קורה בקניונים ובהופעות וכאן בכותל אתה אומר לי פיקוח נפש? תראה מה קורה בשווקים זה הרבה יותר מהכותל המערבי, אל תגיד סתם פיקוח נפש, בכל הקלה יש בה פיקוח נפש, בכל היתר לבריכה או לחנות יש פיקוח נפש, מדוע בכותל המערבי אין את מערכת האיזונים של מערכת החינוך או העסקים? את כל הרע וכל הסיכון אותם רואים רק בכותל המערבי. אלפים באצטדיונים יש - והגבלות נמצאות רק בכותל".

"הציבור לא מאמין לכם, אתם פועלים בצורה הזויה שהציבור לא מאמין לכם כבר", אמר מקלב.

קריב: "אם נציגי הציבור החרדי לא יתקפו החרדים יתחילו להאמין לאנשים שדעתם האמונית שונה".

מקלב: "אתה בא להצר את הצעדים, אין לכם תשובות מדוע אתם לא מחילים את ההגבלות גם בהר הבית".

קריב: "אני דואג גם למתפללת החרדית הוותיקה שבקבוצת סיכון".

כאן התערב לטובת מקלב, חבר הכנסת שמחה רוטמן ממפלגת 'הציונות הדתית': "במתווה הזה אין פתרון לזה. אתה מטעה".

מקלב לקריב: "לא מדובשך ולא מעוקצך. אל תדאג לנו".

קריב: "הכותל לא שייך לך ולא לציבור שלך, הוא שייך לכולם. לכל יהודי בארץ ובעולם יש חלק בכותל, לא הפקדנו בידכם את המונופול על הכותל. אנחנו אחראים על בריאותם של אזרחי ישראל".

מקלב: "הכותל שייך לעם היהודי, לא יעזור לך כלום לא החלטות של ממשה כזו או אחרת, הכותל הוא שייך לריבונות של העם היהודי. שיש אחדות מחבקים גם את הערבה, שהערבה נפרדת מכים אותה".

קריב: "כנראה שהערבה דואג לאתרוג יותר מאשר האתרוג דואג לעצמו".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום