מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גוגל נעלה את חשבונות הדואר האלקטרוני של ממשלת אפגניסטן

הטאליבן ניסה לגשת לשרתים בהם השתמשו גורמים רשמיים קודמים באפגניסטן, אך גוגל חסמה אותם על רקע החשש שהטאליבן ישתמש בנתונים כדי לאתר בעלי ברית אפגנים ויסגור עמם חשבון באופן אכזרי

גוגל נעלה את חשבונות הדואר האלקטרוני של ממשלת אפגניסטן

גוגל חסמה מספר חשבונות דוא"ל של ממשלת אפגניסטן הקודמת, לאחר שהטאליבן ניסה לגשת לשרתים ולדוא"ל של פקידים לשעבר, כך על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

ענקית הטכנולוגיה מסרה בהצהרה כי היא עוקבת אחר המצב באפגניסטן ו"פעלה לאבטחת חשבונות רלוונטיים". החברה הודיעה כי נעלה מספר חשבונות, אך לא נקבה במספרים, או באילו חשבונות מדובר.

המהלך מגיע לאור החשש הגובר כי טאליבן ישתמש בנתונים רשמיים שהושארו אחרי הנסיגה של ארה"ב מהמדינה, כדי לזהות ולחקור את בעלי הברית שעדיין נמצאים באפגניסטן.

דיווחי מודיעין של ארה"ב הזהירו כי חמושים 'צדים' אנשים שעבדו עבור כוחות נאט"ו או ממשלת אפגניסטן הקודמת ונוקמים בהם ב"הוצאות להורג מבית לבית". גופים ממשלתיים אפגניים השתמשו בשרתי גוגל בשביל לשלוח דוא"ל רשמי, כולל משרדי האוצר, התעשייה, ההשכלה הגבוהה ומספר משרדים נוספים.

עובד בממשלה לשעבר אמר ל'רויטרס' כי הטאליבן ביקש ממנו בסוף אוגוסט לשמור על הנתונים המוחזקים בשרתי משרד הממשלה בו הוא עבד. "אם אעשה זאת, הם יקבלו גישה לנתונים ולתקשורת הרשמית של הנהגת המשרד הקודמת", אמר העובד שציין כי לא ציית ומאז מסתתר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום