בן יניב: בכיר בממשל ביידן בתדרוך לכתבים: חיזבאללה חלש ביותר מבחינה פוליטית וצבאית ההסכם יוצר הזדמנות ללבנון לשקם את הריבונות שלה כוחות ישראליים ישארו בשטח לבנון ויסוגו בהדרגה במשך 60 יום כדי למנוע וואקום עד אשר צבא לבנון ייפרס במלואו.
דו"ח חמור: המורים סובלים מתחלואה, תשישות, חרדות, הפרעות אכילה
המצוקה הרגשית והחברתית הקשה שנגרמה בגלל מגפת הקורונה לא פסחה על המורים. דו"ח פורום ארגוני הפסיכולוגים הציבוריים חושף ממצאים מדאיגים על הפגיעה הנפשית שנגרמה למורים ולצוותי החינוך שאמונים על מתן המענה האינטנסיבי והיומיומי לתלמידי ישראל
לפי הדו"ח החמור שערך פורום ארגוני הפסיכולוגים הציבוריים, 65 אחוז מהפסיכולוגים מעריכים כי לצוותי החינוך נגרמה פגיעה רבה או רבה מאוד בבריאותם הנפשית. בנוסף 74 אחוז מהפסיכולוגים מעריכים שנגרמה פגיעה נפשית להורים. כך מפרסמת הבוקר, תמר טרבלסי חדד, ב'ידיעות אחרונות'.
הילה קלעי נובוטני, פסיכולוגית חינוכית מומחית, אמרה כי המורים נאלצו לתפקד במצב חירום מתמשך ומצאו עצמם בסטרס מתמשך. "אנחנו פוגשים בשטח את ההשפעות על המורים דרך תחלואה פיזית, תשישות, קושי ביצירה, חרדות, לחץ, שחיקה, קושי בשימור קשרים עם התלמידים, תחושת בדידות, הפרעות אכילה והשמנה, וגם שחיקה של יחסים בין חברי הצוות", הסבירה. "גם המורות מושפעות בחייהן האישיים מהקורונה, ולמשוואה הזו צריך להוסיף את גורם הסטרס בעבודתן כמורות".
"כולם באותה סירה וצריכים להתמודד עם השינויים התכופים, חוסר הוודאות, חרדות אישיות ובריאותיות ועוד, אבל מורים נאלצו להתמודד עם הביקורת הציבורית הנוקבת, שהייתה בפער מאוד גדול מהעשייה שלהם בשטח", מוסיפה ד"ר נעם יצחקי, פסיכולוגית חינוכית. "כתוצאה מכך ראינו לאורך השנה עייפות, מתח נפשי גדול ומחלות".
לדבריה, את ההשלכות של הפגיעה בצוותי החינוך מרגישים גם הילדים שלנו שנפגעים פעמיים: פעם אחת מההתמודדות האישית שלהם עם המשבר ופעם שנייה מהקושי של המבוגרים סביבם לתווך להם את המציאות ולסייע להם להתמודד עם המצב.