מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 26°c
בני ברק 36°c
אשדוד 26°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 22°c
בית שמש 26°c
בני ברק 36°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גפני במתקפת שיא נגד עליזה בלוך וסיעת אגודת ישראל

גפני פתח אמש במתקפת שיא נגד ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך | קרא לפתוח במשא ומתן חדש ותוקף בחריפות את 'אגודת ישראל' שלא חוברת לגוש | האזינו

גפני במתקפת שיא נגד עליזה בלוך וסיעת אגודת ישראל

חודשיים ויותר עברו מאז קואליציית עליזה בלוך והאופוזיציה התאחדו לגוש, אמש, בכינוס מנהלי מוסדות יחד עם נציג 'דגל התורה', מציב יו"ר דגל התורה הארצית תנאים לצירוף חברי הגוש ו'דגל התורה' לקואליציה מחדש, מאיים להריץ מועמד ליטאי ועוד שלל אמירות מעוררות מחלוקות.

הדברים ש'בחדרי חרדים' חושף כאן לראשונה, נאמרו בכינוס סגור אמש בעיר בית שמש, כשגפני פותח בהסבר על הבדלי הכוחות בכנסת ובזירה המוניציפלית, בעוד לדבריו בכנסת אפשר להישאר באופוזיציה ואילו בזירה המוניציפלית הוא דוגל תמיד לחבור לקואליציה.

גפני פתח את ההתקפה על תחילת הדרך, "אחרי הבחירות, ראינו את מה שקורה סביבנו", אמר גפני, "אנחנו המפלגה הגדולה, הכמותית והאיכותית בבית שמש. והנציגים דיברו איתי והלכתי להיפגש עם רה"ע ועם האנשים שלה. די מבייש כזה, די מבזה. אבל לא אכפת לי. זה לא החלק החזק שלי – הגאווה. אבל זה היה באמת מבזה. הלכתי אליה למשא ומתן וביקשתי ממנה, ומהאנשים שלה, או תורה או סחורה, או את שניהם יחד. או שאנחנו, עם ארבעה נציגים – מקבלים סגן, וזה מגיע לנו על פי כל אמת מידה. או שאנחנו מקבלים את צרכי המוסדות שלנו עם כל מה שנלווה, ושם צריך לעטוף אותנו עם צמר גפן, בגלל שהפלו אותנו לרעה בקבלת התפקידים. ואני אגיד לכם את האמת, אני מתחרט על זה. אבל עשיתי את זה בגלל שאני נאמן לדרכנו, שהולכים לקואליציה, ויהי מה. ואמרתי לנציגים: 'נכנסים לקואליציה'".

"ואם ישאל השואל: 'למה נכנסנו?'", מוסיף גפני, ומשיב לשאלתו, "טעות". הוא מודה "בסדר, אבל זו הדרך שלנו. אני אביא לכם מקומות מכל הארץ שנכנסו לקואליציה, אני לא זוכר מקרה אחד שזה לא היה כדאי. ואני הייתי בטוח שבסופו של דבר, יש לנו נציגים טובים, ויש לנו ציבור איכותי – שרה"ע פה תיקח בחשבון את הדברים האלה". תוך שהוא מציין, "אנחנו לא התעקשנו על הסגנות אפילו שזה היה מגיע לנו. לא התעקשנו על תפקידים – התעקשנו על הצרכים של המוסדות. הייתי בטוח שזה יסתדר עם הזמן. טעות. מותר גם לפוליטיקאי לטעות".

 

גפני הוסיף וגלגל את הסאגה האחרונה שהחלה עם דחיית התקציב העירוני כשהוא מאשים את ראש העיריה בלוך ששיקרה את הנציגים החרדים מה שהוביל לפרישה מרוכזת של שלומי אמונים ודגל התורה. ומי שנשאר בקואליציה הם רק נציגי אגודת ישראל, אותם גפני תוקף בחריפות ומאשים: "מתי שאגודת ישראל הייתה ביחד, כל הארבעה נתנו לנו אצבע משולשת. אז מה, אז גם אז אמרת לא תבגוד בהם? הם גם אמרו את זה? הם לא אמרו את זה. אנחנו לא אגודת ישראל – אנחנו דגל התורה. ואנחנו ברגע שאנחנו מסכמים – אנחנו לא נזגזג. אין אצלנו מציאות כזאת, שאנחנו נבוא ונעשה הסכם, ומחר לא משתלם לנו - אנחנו מפירים אותו".

"המציאות הזאת היא שמה שהיא עושה עכשיו – זה מעשה שלא ייעשה", המשיך גפני ותקף, "היא פונה לכולם. היא שולחת אליי שליחים שהיא מוכנה לבוא לבני ברק לשבת איתי: 'כל מה שצריך, תביא רשימה'. היא מתחייבת. אני קורא לה מכאן: 'אנחנו לא ערב בחירות עכשיו. יהיו בחירות – נדבר אז. ואוהו נדבר... כשיהיו בחירות נדבר עם כולם. נדבר גם עם אגודת ישראל, נדבר גם עם ש"ס ונדבר גם איתה. לא נדבר כמו שדיברנו בבחירות הקודמות. ראינו מה קרה כשאנחנו מגמגמים. הנה התוצאה. וזה לא יקרה בעזרת השם. אבל אנחנו לא לפני בחירות ואנחנו רוצים להמשיך לחיות. רוצים שהמוסדות יתנהלו".

גפני קרא בפומבי לראש העירייה עליזה בלוך לפתוח בשיחות משא ומתן, והציב את התנאים, "אני קורא לה לרה"ע: 'תנהלי משא ומתן עם כל הגוש. כל אחד והצרכים שלו. לא לתת דברים שהם לא הגיוניים ולא הגונים'". גפני הוסיף וציין, "אני לא רוצה להיות באופוזיציה – אני רוצה להיות בקואליציה. חברנו רוצים להיות בקואליציה, אבל לא רוצים שיעשו מהם צחוק. אנחנו רוצים לנהל משא ומתן שכולם יקבלו את מה שמגיע להם. ואם ישאל השואל: 'מה אתה פתאום דואג לשלומי אמונים?' אני דואג ל'דגל התורה'. אני דואג לזה שיקבלו את מה שמגיע, ולכן צריכים גוש גדול. והגוש הגדול כולל גם מישהו/ מישהי מהבית היהודי... מישהו/מישהי... לא חשוב. הם כולם אותו דבר, אלה, המזרחיסטים. אבל.. לא חשוב".

"ותפסיקי לשלוח שליחים ומתווכים אל מנהלי המוסדות ולאיים עליהם" הוסיף גפני ותקף את ראש העירייה בלוך "'שאם אתם תבואו לאסיפה הזאת, אתם תיפגעו'. ויש לה עוד שליח שעושה לה את זה. מספיק עם השליחויות האלה. אנחנו אומרים את דברינו בגלוי, לאור היום ולאור השמש: 'אנחנו רוצים שהעיר תתנהל, ותתנהל טוב'", הצהיר יו"ר יהדות התורה.

לסיום, חזר גפני על הקריאה לעליזה בלוך: "תקימי קואליציה. תני לכולם את מה שמגיע להם. תפסיקי לשקר. אנחנו כולנו נבוא יחד".

יו"ר יהדות התורה הוסיף גם אזהרה: "מחר בבוקר תקיימי ישיבה, תזמיני את כל נציגי הגוש. אנחנו בעד להיכנס לקואליציה. ואם תמשיכי במשחק הזה – גם הקריאה הזאת תיפסק. וכדאי לך לשמוע לעצה שלי. לא שמעת אז כשנפגשנו, והנה הגעת למה שהגעת – אז עכשיו זה יהיה יותר גרוע.

הכינוס בבית שמש צילום: "רווח הפקות"
 
הכינוס בבית שמש צילום: "רווח הפקות"
 
הכינוס בבית שמש צילום: "רווח הפקות"

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום