גרמניה עצרה דיפלומט בריטי בחשד שריגל למען רוסיה

"לפחות פעם אחת הוא העביר מסמכים שהשיג במהלך פעילותו לנציג שירות מודיעין רוסי", כך טוענים בפרקליטות הגרמנים נגד אזרח בריטי שנעצר בחשד שהעביר חומרים מסווגים לרוסים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 11.8.2021 | 19:41

אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת גרמניה עצרה ביום שלישי גבר בריטי שעבד בשגרירות בריטניה בברלין, בחשד שהעביר מסמכים לשירות המודיעין הרוסי בתמורה למזומן.

התביעה הגרמנית מסרה בהודעתה כי בדירתו ובמקום עבודתו של האיש, שזוהה רק כדייוויד ס, נערכו חיפושים והוא הובא בפני שופט ביום רביעי. לדבריהם, המעצר הוא תוצאה של חקירה משותפת של הרשויות הגרמניות והבריטיות.

"לפחות פעם אחת הוא העביר מסמכים שהשיג במהלך פעילותו לנציג שירות מודיעין רוסי", כך נמסר בהודעה מהפרקליטות הפדרלית הראשית בגרמניה. "הנאשם קיבל מזומן בסכום שטרם ידוע בתמורה להעברת המידע שלו", הוסיף.

האיש בן ה-57 נעצר שלשום בפוטסדאם, מחוץ לברלין. הוא הועסק כאיש צוות מקומי בשגרירות עד למעצרו, שהייתה תוצאה של חקירה משותפת של הרשויות הגרמניות והבריטיות, כך מסרו התובעים.

כאמור הנאשם הובא היום (11 באוגוסט) בפני שופט חוקר של בית המשפט הפדרלי, החלטה לגביו תתקבל בהמשך.

דובר משרד הפנים הבריטי מסר: "אדם שעבד עבור הממשלה נעצר אתמול על ידי הרשויות הגרמניות, לא ראוי להגיב עדיין לגבי פרטים, כיוון שחקירה משטרתית עדיין מתנהלת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום