תוך שישה שבועות: טליבאן הוציא להורג 900 בני אדם

בעקבות נסיגת הכוחות האמריקאים ארגון הטרור טאליבן יוצא במתקפה וכובש אזורים נרחבים באפגניסטן. דיווחים מספרים על 900 הוצאות להורג בחודש וחצי בלבד

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.8.2021 | 09:47

צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: pixabay

הלוחמים האיסלאמיסטים באפגניסטן כבשו חלקים נרחבים סמוך לגבול עם פקיסטן, והצליחו להטיל מצור על הבירה האזורית קנדהאר - בדרכם להשתלט מחדש על המדינה בעקבות נסיגת הכוחות האמריקאים.

הטאליבן לכד בדרכו חיילים אפגנים שהסתתרו, חלקם נכנעו מרצון, בהטחה שיורשו לחזור בשלום הביתה. מנהיגי הטליבאן להוטים להציג את עצמם כגרסה מתונה מזו שדבקה בארגון הטרור ב-2001, עם פלישת ארצות הברית לאפגניסטן בעקבות פיגוע התאומים.

אך התושבים בשטח לא קונים את התדמית החדשה בה מנסה ארגון הטרור הרצחני למתג עצמו. לטענתם זהו אותו משטר אכזרי שמטיל עונשים מחמירים ואכזריים של חוקי ה'שריעה' במחוזות שנכבשו.

מלבד ההוצאות להורג, נשים אומרות שנאסר עליהן לצאת מהבית ללא אישור הבעל, וכן נאסר עליהן ללמוד בבית ספר באזורים שבשליטת הטליבאן.

לצד המלחמה המתמשכת, אפגניסטאן מתמודדת עם משברים נוספים, כמו מגיפת קורונה וצמצום הסיוע הכלכלי מהמערב. עקב המצב הכלכלי, בריטניה קיצצה את הסיוע הישיר לאפגניסטאן ב-78%. לפי נתוני האו"ם, מתחילת השנה איבדו מעל 220 אלף בני אדם את בתיהם בגלל הלחימה באפגניסטאן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום