מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מדאיג: פורסם מסמך מסווג בנוגע לזן ה'דלתא'

מסמך מסווג של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן שפורסם בתקשורת האמריקאית מצביע על כך שזן הדלתא מדביק מחוסנים כמעט באותה מידה כמו לא מחוסנים ועלול להוביל למחלה קשה יותר ממה שהכרנו

מדאיג: פורסם מסמך מסווג בנוגע לזן ה'דלתא'

עיתון ה'ניו יורק טיימס' פרסם הלילה (חמישי) מסמך מסווג של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, לפיו זן הדלתא של נגיף הקורונה מדאיג מאוד שכן הוא מדבק כמעט כמו אבעבועות רוח, ועלול להוביל למחלה קשה יותר מהנגיף המקורי.

"זן הדלתא מדבק כמעט כמו אבעבועות רוח, ועלול להוביל למחלה קשה יותר. ההדבקה בקרב מחוסנים גבוהה כמעט כמו בקרב לא-מחוסנים", נכתב במסמך שפורסם ב'ניו יורק טיימס'.

מנהלת המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ד"ר רושל וולנסקי, הודה אמש בכך שאנשים מחוסנים עשויים להיות מדבקים כמו אנשים שלא התחסנו.

לפי המסמך, כפי שהובא ב'כאן 11', זן הדלתא של נגיף הקורונה מדבק יותר מאשר לנגיפים שגרמו ל-MERS ל-SARS לאבולה ולשפעת עונתית.

לטענת המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, כל אדם שנדבק בווריאנט, מדביק לפחות 9-8 בני אדם נוספים. עם זאת, נכתב במסמך כי "החיסונים מונעים יותר מ-90% מחלה קשה, ומפחיתים משמעותית את הסיכון למוות". במסמך, מכירים במרכז בכך ש"המלחמה בנגיף השתנתה", וממליצים לחייב חיסונים וחובת עטיית מסכות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום