מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שר האוצר ליברמן הודיע על קיצוץ משמעותי בקצבאות לחרדים

שר האוצר ליברמן הודיע על שינוי תנאי הזכאות של הורים לסבסוד הממשלתי של מעונות היום לילדיהם, באופן השולל את הסבסוד בעיקר מתלמידי ישיבות חרדים כבר בשנת הלימודים הקרובה, וציין כי מטרת המהלך היא לעודד את השתלבות החרדים בשוק העבודה | גזירות תשפ"א

שר האוצר ליברמן הודיע על קיצוץ משמעותי בקצבאות לחרדים

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (רביעי) על שינוי תנאי הזכאות של הורים לסבסוד הממשלתי של מעונות היום לילדיהם, באופן השולל את הסבסוד בעיקר מתלמידי ישיבות חרדים כבר בשנת הלימודים הקרובה, וציין כי מטרת המהלך היא לעודד את השתלבות החרדים בשוק העבודה.

על פי הכללים החדשים של משרד האוצר, על מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום (בעלי סמל), יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. תנאי זה קיים כבר היום לגבי אמו של הפעוט.

בנוסף הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה.

כללי הזכאות הרגילים יישארו כלשונם (זכאות לפי מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים וכו'). ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה. הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר: "ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, הגיב להחלטת ליברמן: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו".

"אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא ייתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה", הוסיף גפני.

ח"כ הרב ישראל אייכלר על גזירת ליברמן: "שר האוצר מנהל מלחמה נגד אימהות חרדיות וילדיהן. כך החלה הדרך למריצות החרדים אל המזבלה. הוא יצא לקרב נגד אימהות חרדיות שחטאן היחיד הוא שהן אמהות ברוכות ילדים.

ליברמן אומר שהוא רוצה שאברכים הכולל יצאו למעגל העבודה. כבר אמרו לפניו ש"היהודים טפילים" ו"פן ירבה". והאמת היא שהוא רוצה להרעיב אימהות וילדים, על ידי התייקרות מחירי המעונות עד לרמה שלא ישתלם להן לצאת לעבוד.

ליברמן שונא חרדים וותיק, ואין לנו ציפיות ממנו. אבל האשמה רובצת על ראש הממשלה ועל כל השותפים לממשלת הזדון. יש להם אחריות קולקטיבית במלחמה הזאת. כולם ייזכרו לדיראון כלוחמי צבא ההתנגדות, ללומדי התורה ולמשפחות".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום