מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"מתוך מרירות ותסכול": רה"מ בנט מתייחס לראשונה להפסד הצורב

ראש הממשלה נפתלי בנט מתייחס לפני זמן קצר לראשונה להפסד הצורב של הקואליציה בהצבעה על חוק האזרחות ותוקף את האופוזיציה וגם את חבר הכנסת ממפלגתו - עמיחי שיקלי שהצביע נגד החוק | רה"מ בנט: "הם עוד יצטרכו הרבה זמן לתת לציבור דין וחשבון על מעשיהם"

"מתוך מרירות ותסכול": רה"מ בנט מתייחס לראשונה להפסד הצורב

ראש הממשלה נפתלי בנט דיבר הבוקר (שלישי) במסיבת העיתונאים לחשיפת התכנית הלאומית להפחתת הרגולציה והביורוקרטיה והתייחס להפסד הצורב במליאה לאחר דיון לילי שערך 15 שעות ובסופו נפלה הוראת השעה של חוק האזרחות.

"גם היום אזרחי ישראל מתוודעים למרחק בין הכנסת לבין החיים האמיתיים של כולנו", פתח בנט. "מגיע לאזרחי ישראל ממשלה שאכפת לה מהאזרחים ושלא עוסקת כל היום בעצמה".

בנט עבר לתקוף את האופוזיציה שנלחמה נגד החוק בו תמכה בשנים עברו: "האופוזיציה פגעה הלילה פגיעה ישירה בביטחון המדינה, בכוונת תחילה. מתוך איזושהי מרירות ותסכול, הם בסוף פגעו בטובת המדינה".

 

בנט המשיך לתקוף, כולל את חבר מפלגתו שהצביע נגד והיה אחראי ישיר לנפילת החוק: "כל מי שהצביע נגד חוק האזרחות, מביבי, דרך טיבי, ועד שיקלי, בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת אזרחי ישראל, והם עוד יצטרכו הרבה זמן לתת לציבור דין וחשבון על מעשיהם".

"גם כאן", אמר בנט, "כמו בדברים אחרים שהם הזניחו, אנו נתקן את העניין, נטפל בזה ונספק לציבור פתרונות טובים".

"אנחנו מסתכלים קדימה, אמר לסיום. "אני מבקש להחזיר את הדיון ואת תשומת הלב לנושאים שאנחנו רוצים לקדם. בסוף, לילות לבנים בכנסת ותרגילים פוליטיים קטנים לא עוזרים למי שרוצה להקים עסק, לעשות קניות למשפחה ולסיים את החודש בשלום. הממשלה שלנו היא ממשלה שאכפת לה מהאזרחים ושעוסקת בתיקון".

המבחן הראשון של הקואליציה הסתיים הבוקר בכישלון, לאחר שחוק האזרחות שעורר מחלוקת לא אושר במליאה, האופוזיציה יחד עם חבר הכנסת עמיחי שיקלי הצביעו נגד והפילו את החוק שנהפך להצעת אי אמון.

בעד החוק הצביעו – 59 ונגד החוק הצביעו –59 מה שהביא לתיקו, שקובע כי החוק לא עובר, התוצאה הגיעה לפני שעה קלה סמוך לשעה 07:00 בבוקר לאחר מרתון דיונים לאורך כל שעות הלילה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום