גנץ הטיח בדרעי: "נותן יד לרמיסת החוק"

גנץ מגיב לביקורו ולדבריו של דרעי היום במאחז אביתר: "דינו של המקום להתפנות. אני פונה אליך כדמות ממלכתית וכמנהיג מוערך בציבור, וממליץ כי תפנה את מרצך לקרוא לתושבים לציית להנחיות גורמי האכיפה ולהתפנות מהמקום". כך גנץ

גנץ הטיח בדרעי: "נותן יד לרמיסת החוק"

הדרישה הביטחונית לפנות את היישוב ׳אביתר׳ ביהודה ושומרון, שנקרא של שמו של הקדוש אביתר בורובסקי הי"ד מוביל לעימות פומבי בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הביטחון בני גנץ, סביב בקשתו של הראשון לכנס את הקבינט טרם ההחלטה על פינוי המקום.

היום (ראשון) סיירו בישוב נציגי סיעת ש״ס, בסיומו שיגר חבר הכנסת דרעי מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט וביקש ממנו לכנס את הקבינט הביטחוני - מדיני טרם פינוי המקום.

לדברי דרעי הישוב מהוות רשת ביטחון לתושבי המקום בכבישים הסובבים, ויש להשאיר את הישוב מיושב עם יהודים לא רק מבחינה אידאולגית אלא גם משיקולים ביטחונית וכי לא ייתכן שאלוף הפיקוד יקבל החלטה כה משמעותית ללא החלטת הדרג הביטחוני והמדיני עם כינוס הקבינט.

הערב השיב שר הביטחון בני גנץ לחבר הכנסת דרעי במכתב, שהוא קרא לו שלא לתת יד לרמיסת החוק, שהוא מתעקש לפנות את הישוב, כפי שהוא החל בהליך בימים האחרונים.

״אין מדובר בפינוי יישוב סדור ובגזירת גורל על משפחות. מדובר בכניסה לשטח, שנעשתה בחסות מבצע שומר החומות, לא בצורה חוקית, וללא כל אישור מהגורמים המוסמכים ודינו של המקום להתפנות״, קבע השר גנץ במכתבו

עוד הוסיף גנץ וכתב לדרעי כי ״הנושא נמצא בסמכותי שר הביטחון, ובימים האחרונים אני עוסק בניסיון להגיע לפינוי מוסכם. הנושא יטופל על ידי גורמי הביטחון ועל ידי באופן אישי, ובאופן הרגיש ביותר והנחוש ביותר״.

גנץ תקף את דרעי ברמומז שקרא לו ״לא לתת את ידו לעידוד התנהלות של רמיסת החוק״, הוא כתב לו, ״אני פונה אליך כדמות ממלכתית וכמנהיג מוערך בציבור, וממליץ כי תפנה את מרצך לקרוא לתושבים לציית להנחיות גורמי האכיפה ולהתפנות מהמקום״.

בחדרי חרדים

 צבע אדום