מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 29°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תקיפה מסתורית באיראן: כטב"מים פגעו במפעל לייצור להבים לצנטריפוגות

ברקע פרסומים בכלי תקשורת באיראן על סיכול חבלה במבנה ארגון הסוכנות לאנרגיה אטומית, מגיע דיווח על תקיפה משמעותית הלילה באיראן. לפי הדיווח, מל"טים תקפו מפעל לייצור להבים לצנטריפוגות שמשמשות להעשרת אורניום

תקיפה מסתורית באיראן: כטב"מים פגעו במפעל לייצור להבים לצנטריפוגות

שוב פגיעה מתוחכמת במאמץ האיראני להגיע לגרעין? ברקע הפרסום הבוקר (רביעי) בכלי תקשורת באיראן על סיכול ניסיון חבלה במבנה ארגון הסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה, מדווח הכתב אלון בן דוד על תקיפה מסתורית באיראן.

האיראנים דיווח הבוקר שהם הדפו מתקפה של מטוסים לא מאוישים - מל"טים, על מתקן של הסוכנות שלהם לאנרגיה גרעינית בעיר קאראג'. מדובר על מפעל בו מייצרים את הלהבים של הצנטריפוגות שמשמשות להעשרת אורניום. לפי הדיווח, מדובר ביכולת ייחודית שפגיעה בו אינה פשוטה.

לפי האיראנים, הם הדפו את התקיפה, ולכן לא ידוע עד-כה מידת הנזק במקום. אך זוהי חבלה נוספת, שלישית במספר, בשרשרת הייצור של תכנית הגרעין האיראנית, כשמצרפים לתקיפה הנוכחית את שני הפיצוצים שאירעו בשנה האחרונה בנתנז: באפריל פיצוץ שפגע ביכולת העשרה של איראן וניתק את החשמל לצנטריפוגות ופגע בהן. ביולי שעבר, פיצוץ שהשמיד את מתקן ההרכבה של הצנטריפוגות - אף הוא בנתנז. 

ישראל מצידה שותקת ולא מתייחסת לדיווחים, האיראנים מצידם לא מאשימים את ישראל, אך יש כאן פגיעה מצטברת ביכולות ייצור הגרעין האיראני. עוד ניתן לציין כי אם מדובר בתקיפה שקשורה לישראל, זו פעולה ראשונה בעידן ראש הממשלה בנט וראש המוסד החדש דוד ברנע.

במקביל, הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש היום גם עם ראשת המודיעין הלאומי האמריקני וגם עם ראש ה-CIA ומסתבר שגם הנושא הזה עלה בשיחות שלהם. כוכבי אמר להם שיש זמן במאבק מול איראן, גם מול הנשיא האיראני החדש איברהים ראיסי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום