עוד מעמית סגל: לב העניין הוא לא האבטחה ולא מועד תחילת העדות אלא הקצב: ראש ממשלה שמעיד שלוש פעמים בשבוע שש שעות ביום זה אירוע משנה מציאות. ראש ממשלה שמעיד פעם בשבוע שלוש שעות, סיפור אחר. יוכרע כבר בשבוע הבא.
רבבת חסידי חב"ד חגגו את סיום הרמב"ם
כרבבת לומדי הרמב"ם, מכלל שבטי ישראל ומכל רחבי הארץ, חגגו הלילה בירושלים, את מחזור סיום מחזור ה-40 ברציפות • גדולי התורה והחסידות פיארו את בימת הכבוד באירוע ההיסטורי, שאורגן כמיטב המסורת על ידי צעירי אגודת חב"ד, והפליאו במעלה העצומה של לומדי הרמב"ם כתקנתו של הרבי מליובאוויטש זיע"א, אליה הצטרפו ברבות השנים גדולי הדורות זצוק"ל ויבדלחט"א שליט"א
נשיש ונגיל בזאת התורה: היה זה אירוע שייחרט בדברי ימיה של היהדות התורנית. כרבבה לומדי הרמב"ם היומי, מדגם מייצג מתוך רבבות לומדי הרמב"ם היומי, גדשו הלילה את מתחם הסולטן הסמוך לעיר העתיקה בירושלים, לחגיגה היסטורית ומרגשת של סיום המחזור הארבעים במספר, שנערכה כמיטב המסורת על ידי צעירי אגודת חב"ד.
כשעה בטרם פתיחת המעמד, החלו לנהור המונים-רבים מכל רחבי הארץ, לבושים בבגדי חג, כיאה למעמד חגיגי והיסטורי זה. אבות עם ילדיהם, סבים עם נכדיהם, צעירים ומבוגרים, חסידים ושאינם, יהודי מכל שבטי ישראל, הקשורים יחד לתקנת הלימוד הקדושה של האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א, אליו הצטרפו במשך השנים גדולי התורה זצוק"ל ויבדלחט"א שליט"א.
למעלה משלוש שעות הם ישבו שם, זה לצד זה, ורותקו לתכנייה תורנית, עשירה ומושקעת, פרי עמלם של חברי מטה סיום הרמב"ם של צעירי חב"ד – שכל כולה הייתה הצדעה לגיבורי החיל, המתמידים בלימודם, וכן תנופת עידוד מיוחדת לאלה המבקשים להצטרף לתקנת הלימוד הקדושה. לא היה אחד שנכח במתחם שלבש חג, ולא חש את גדולתו של המעמד המרשים שהתרחש לנגד עיניו. המתחם הענק היה גדוש מפה אל פה בעשרת אלפים איש, שבאו מכל קצות הארץ, לחגוג את סיום המחזור הארבעים.
המעמד, בהפקתם של צבעים הפקות, נפתח על ידי רבה של בני ברק, הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא, שכובד בסיום הרמב"ם ובכך המשיך במורשת אביו וזקנו זצוק"ל.
את בימת הכבוד, בחזית מתחם האירוע, פיארו מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות; אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות, ומשפיעים, שעשו מאמצים מיוחדים בכדי לבוא ולהשתתף במעמד נשגב זה, ובכדי להעניק בהשתתפותם עידוד וחיזוק ללומדים ולתקנה הקדושה, אליו מצטרפים מידי שנה בשנה אלפים רבים.
רשימה חלקית של גדולי התורה והחסידות שפיארו את המעמד: האדמו"ר מבאיאן, האדמו"ר מפינסק קרלין, האדמו"ר ממרחמסטריווקא, האדמו"ר מסדיגורא, האדמו"ר ממודזיץ', האדמו"ר מזוועהיל, האדמו"ר מלוצק, האדמו"ר מבישטנא, האדמו"ר מבוסטון, האדמו"ר מקוזמיר, האדמו"ר מנדבורנא באניא והאדמו"ר מקופישניץ.
כן השתתפו הגר"נ אלתר, בן האדמו"ר מגור, ראש ישיבת ויז'ניץ הגר"מ ארנסטר, שהביא את ברכת האדמו"ר מויז'ניץ, גאב"ד קרית צאנז טבריה ובן האדמו"ר מצאנז הגר"א הלברשטאם, שהביא את ברכת אביו והגר"ש רבינוביץ - בעמ"ס פסקי תשובות.
נכחו במעמד הגאונים החסידים חברי בי"ד רבני חב"ד, גדולי ראשי הישיבות תומכי תמימים, משפיעי קהילות אנ"ש ליובאוויטש, רבני ערים שלוחי קודש מכל רחבי הארץ.
הנואמים המכובדים שנשאו דברים במעמד, עודדו ודרבנו את הקהל להמשיך בלימוד היומי ברמב"ם, ולהפיץ את התקנה בכל חוגי בית-ישראל.
לאורך כל שעות המעמד, שעוד ידובר בו רבות, המוני המשתתפים חשו בהתרוממות הרוח, מהזכות הנדירה שנפלה בחלקם לסיים את מחזור הלימוד ברמב"ם, ובציון הסיום הארבעים במספר. היה זה אירוע רשמי ומוקפד, אולם עד מהרה הפך להתוועדות ענק מרגשת, בדיבוק חברים ובשבת אחים גם יחד. רגעים נעלים היו בעת הנעימות החסידיות, כשהקהל הגדול ניגן יחד, בשמחה של מצווה, שמחה בטהרתה, בעיצומה של חגיגת הסיום.
בשבועות האחרונים סבבה משלחת רשמית של רבני חב"ד במעונותיהם של האדמו"רים והרבנים שליט"א, להזמינם למעמד הגדול. חברי המשלחת, עליהם נמנו בין היתר גם חברי בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, הגאון רבי מנחם מענדל גלוכובסקי והגאון רבי יוחנן גור-אריה המכהן פאר כרב העיר חולון, ציינו את ההתפשטות הגדולה של התקנה הקדושה, ההולכת וגוברת בכל תפוצות ישראל.
גדולי התורה, הרבנים והאדמו"רים שליט"א, הפליאו במשך דקות ארוכות במעלת התקנה הקדושה, ועודדו את הרבנים להמשיך ולפעול למען חיזוק ועידוד לומדי הרמב"ם היומי, כשהם מדגישים את ההזדמנות המיוחדת של ציון הדרך של מחזור הארבעים, ומוסיפים כי "כבר אמרו גדולי ישראל בדורות קדמונים, שלימוד הרמב"ם זוהי סגולה ליראת שמים וכ"כ שצריך לעודד לימוד הרמב"ם מידי יום גם בישיבות ובכוללים".
"המעמד האדיר של סיום הרמב"ם שנערך אמש", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "הוא ציון דרך היסטורי לתקנת הלימוד. בכל שנה ושנה רואים את העלייה המשמעותית במצטרפים ללימוד הרמב"ם, כשרבנים ומורי הוראה רבים, מכל החוגים והעדות, מעודדים את בני קהילותיהם להצטרף למעגל הלימוד שמקיף את כל שדרות היהדות התורנית".