מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"א תשרי התשפ"ה | 13.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 20°c
חיפה 23°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ברוב זעום: הממשלה ה-36 הושבעה; נתניהו ובנט לחצו ידיים

לאחר סאגה פוליטית בת שנתיים וכפסע מבחירות חמישיות אישרו הח"כים את המנדט שניתן בידי לפיד, ואשר הועבר ליו"ר ימינה נפתלי בנט | ממשלת השינוי יצאה לדרכה | נתניהו ובנט לחצו ידיים והראשון איחל הצלחה | נתניהו התיישב בכס יו"ר האופוזיציה

ברוב זעום: הממשלה ה-36 הושבעה; נתניהו ובנט לחצו ידיים

יו"ר ימינה נפתלי בנט עשה הערב (ראשון) היסטוריה, לאחר שקיבל את אמון הכנסת לתפקיד ראש ממשלת ישראל ה-13, תפקיד אותו יחלוק יחד עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שמונה לראש הממשלה החליפי ושר החוץ.

הניצחון של בנט שרוי בצל עננה כבדה ובתחושת חמיצות גדולה, לאור כך שהאיש בסקרים בקושי מגרד את אחוז החסימה, ולאחר שהצליח למצב עצמו כלשון המאזניים, התאספו סביבו עוד שבע מפלגות המרכיבות יחדיו את ממשלת השינוי.

יצוין, כי גם יאיר לפיד עושה הערב היסטוריה. ובעוד בנט שהחל את דרכו בלשכת ראש הממשלה תחת בנימין נתניהו, וכעת שב לשם כמנצח הגדול. יאיר לפיד החל את דרכו כשדרן טלוויזיה, וכעת הוא מוגדר כראש ממשלה החליפי, כאשר על פי ההסכמים בין השניים, במקרה של הליכה לבחירות לפני תחילת כהונת של לפיד, הוא אוטומטית נהפך לראש ממשלה.

לאחר ההשבעה ניגש ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ולחץ את ידו של ראש הממשלה הנבחר נפתלי בנט, כמו כן תואמה פגישת חפיפה בין השניים מחר בשעות הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

כמו כן, שלושה שרים התפטרו מהכנסת מיד לאחר השבעתם; השר זאב אלקין והשר יועז הנדל מ'תקווה חדשה' הגישו את התפטרותם ליו״ר הכנסת מיקי לוי במסגרת החוק הנורווגי. במקומם ייכנסו לכנסת בעוד 48 שעות ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי וחכ״ל צבי האוזר.

גם השר לשירותי דת מתן כהנא מ'ימינה' הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת במסגרת החוק הנורווגי. במקומו תכנס לכנסת בעוד 48 שעות חברת כנסת חדשה - שירלי פינטו.

בשעה 22:00 החלה ישיבת הממשלה הראשונה החדשה. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך ברכת שהחיינו והודיע כי ישיבות הממשלה יתחילו בזמנם ולא ימתינו לאף אחד. הוא סיים את דבריו בתפילת 'אדרבה תן בלבנו' של הרה"ק מליזענסק זי"ע.

עדכונים שוטפים:

22:05 > החלה ישיבת הממשלה הראשונה. נפתלי בנט פתח ובירך ברכת שהחיינו. 

21:36 >  בית הנשיא מעדכן כי תמונת הממשלה תצולם מחר בבית הנשיא בשעה 11:00.

21:30 > לשכת ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, תיאמה עם לשכת ראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט, פגישת חפיפה בין השניים שתיערך מחר (ב׳) בשעות הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

21:28 > תם סדר היום. השרים הושבעו והכנסת ננעלה.

21:20 > הושבע שר ערבי; ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ הושבע לשר לשיתוף פעולה אזורי.

21:08 >  בזה אחר זה עולים שרי הממשלה החדשה להישבע אמונים ומתיישבים במקומותיהם סביב שולחן הממשלה במליאה.

21:03 > בנט ולפיד הושבעו כראש ממשלה וכראש ממשלה חליפי.

21:00 > נתניהו ובנט לחצו ידיים. נתניהו איחל לו הצלחה ותפס את כסא יו"ר האופוזיציה.

20:53 >  ברוב של 60 ח"כים הוקמה ממשלת בנט לפיד

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום