מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מתי תיפרד משפחת נתניהו מהמעון הרשמי בבלפור ואיך יתנהל המעבר

משפחת נתניהו תעזוב את המעון הרשמי בבלפור בתוך שבועיים עד שלושה • מזכיר הממשלה צחי ברוורמן כבר החל בהכנת תיק החפיפה • יועמ"ש משרד ראש הממשלה, שלומית פארגו ברנע, הודיעה כי מהשבעת הממשלה החדשה יפסק על פי חוק המימון להוצאות מעונות רה"מ

מתי תיפרד משפחת נתניהו מהמעון הרשמי בבלפור ואיך יתנהל המעבר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו יעזבו את המעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים בתוך שבועיים, לכל היותר שלושה, כך אומר לגלובס גורם בכיר ממשרד ראש הממשלה. לפי הגורם, לאחר השבעת הממשלה החדשה, נתניהו יעסוק במהלכים הנדרשים להעברה מסודרת של השלטון לממשלה החדשה, וכך ינחה את כל שרי ממשלתו היוצאת.

מזכיר הממשלה ומ"מ המנכ"ל צחי ברוורמן החל כבר בהכנת תיק חפיפה שיופץ לבכירי המשרד, ולשם כך נפגש עם יועצים משפטיים וגם הודיע על כך לאנשי בנט. עוד אמר הגורם כי יש חשש מפני הפגנות וגילויי שמחה בעת העברת תכולת הבית לבית משפחת נתניהו בקיסריה, לשם תועבר רוב התכולה, ולבתים הפרטים בירושלים ברחוב הפורצים וברחוב עזה. לפיו, מתקיימים דיונים עם גורמי בטחון שונים באשר להליך ההעברה, וככל הנראה כבר בתוך ימים נתניהו והמשפחה יעברו לגור רק במעונות הפרטיים, וישובו לבלפור רק לצרכי האריזה.

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, התייחס הערב (שבת) להפגנת השמחה המתקיימת בכיכר פריז בירושלים לא רחוק ממעון ראש הממשלה. "זו לא העת להפגנות ולפרובוקציות. אני קורא לנהוג בכבוד בנתניהו ובמשפחתו".

בפעם הקודמת לאחר ניצחון אהוד ברק בבחירות ב-1999, משפחת נתניהו השתהתה כשישה שבועות עד שפינתה את המעון בבלפור. כאמור לפי הגורם הבכיר, התסריט הזה לא יחזור על עצמו.

בדיון פנימי שפורסם הערב הודיעה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית פארגו ברנע כי החל מהשבעת הממשלה החדשה יפסק על פי חוק המימון להוצאות מעונות ראש הממשלה, הן זה הרשמי בבלפור והן הפרטי בקיסריה. בד בבד יפסק תשלום השכר למשרות הקשורות למימון ההוצאות בבתים. כמו כן, משרות האמון במשרד ראש הממשלה יופסקו במועד שיסוכם בין נתניהו לבין ראש הממשלה המיועד בנט. נתניהו עצמו יחל לקבל שכר והוצאות של ראש ממשלה לשעבר וכמובן כחבר כנסת ויו"ר אופוזיציה.

גלובס

art

 צבע אדום