דפנה ליאל: גם אם ההסכם יאושר מחר לא תהיה קריאה לתושבי הצפון לחזור, זה יהיה תהליך הדרגתי. מי שירצה להמשיך לקבל מענקים יוכל לעשות זאת במשך תקופה ממושכת.
הורים הזדעזעו: "תלמידים נשאלו אם לתקוף בעזה"
באר שבע: תלמידים התבקשו לכתוב חיבור על ההסלמה. הסוגיות: כניסה לרצועה ושלילת אזרחות מערבים. משפחות: "עידוד אלימות". משרד החינוך: "נלמד מהמקרה"
על רקע מבצע "שומר החומות", ילדים בכיתה ה' בבית ספר בבאר שבע התבקשו לענות על שאלות מוסריות בנוגע למצב בישראל, ולדעת הורים רבים בבית הספר - הנושאים שהועלו, וחלק מההצעות לטיעונים, לא התאימו לגיל הילדים ואף מקדמים תפיסות עולם גזעניות. לאחר תלונות ההורים, התנצלו בבית הספר על המטלה. כך פרסם איליה יגורוב ב'ישראל היום'
במטלה, שניתנה במסגרת שיעורי הבעה לחג השבועות, התבקשו הילדים להביע את דעתם בנוגע לסוגיה אחת מתוך שלוש שעמדו בלב המצב הביטחוני המורכב ששרר בארץ באותה התקופה. בין השאר הופיעו במטלה נושאים כגון כניסה קרקעית של חיילים לרצועת עזה ושלילת אזרחות לאזרחי ישראל הערבים שהשתתפו בפרעות בערים המעורבות.
בהסבר למטלה נכתב: "במהלך הימים האחרונים קרו הרבה אירועי התפרעויות מצד ערביי ישראל והבדואים, בכנסת קמו חברי כנסת רבים וקראו לשלול את האזרחות של מי שמתפרע ברחובות ופוגע באנשים חפים מפשע. עליכם לכתוב את דעתכם בנושא".
בנוגע לפעילות צה"ל ברצועת עזה, נשאלו התלמידים אם זה "טוב" או "לא טוב" לשלוח חיילי צה"ל לעזה - כי יש חשש שייחטפו. בדוגמה אפשרית לסיכום הטענה נכתב: "לכן אני חושבת שאסור לשלוח חיילים לעזה אלא להמשיך להפציץ אותה מהאוויר".
א', שאחיה קיבל את המטלה, סיפרה על ההלם שפקד אותה ברגע שראתה את ההנחיות: "ההורים שלנו היו בשוק ושלחו הודעות למורה שזה לא מקובל עליהם. זה מעודד שנאה וגזענות, אלימות וחלילה רצח".
לאחר תלונות בנושא התנצלו המורות על המטלה וכתבו להורים: "הגיעה אלינו פנייה בדבר משימת כתיבה, שנטען שאינה מותאמת מבחינת תכניה". במשרד החינוך הוסיפו: "מקבלים את הטענות ונלמד מהן לעתיד".