מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הקבינט אישר הפסקת אש: מבצע 'שומר החומות' יסתיים הלילה

רשת אל-ג'זירה דיווחה הערב כי ישראל הודיעה למתווך המצרי על כוונתה לסיים את מבצע 'שומר החומות' | במקביל, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הערב ואישר את מתווה הפסקת האש | לשכת רה"מ: התקבלה המלצת כל גורמי הביטחון, ההישגים חסרי תקדים | אזעקה נשמעה בעוטף עזה

הקבינט אישר הפסקת אש: מבצע 'שומר החומות' יסתיים הלילה

גורמים רשמיים בישראל הודיעו היום (חמישי) למתווך המצרי כי בכוונת ישראל לסיים את מבצע 'שומר החומות', כך דווח מוקדם יותר ברשת 'אל-ג'זירה'. יחד עם זאת, לפי הדיווח לא ברור מתי ישראל צפויה לסיים את המבצע באופן רשמי. יצויין, כי ביממה האחרונה הפחית צה"ל בכמות התקיפות ברצועה ובאיכותן.

בתוך כך, גורמים בארגון הטרור חמאס אמרו לכלי תקשורת בלבנון כי הסכם הפסקת האש ייכנס לתוקפו כבר מחר (שישי) בשעות הצהריים. בישראל טרם הגיבו לדיווחים. בד בבד, נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל. בשעות האחרונות נורו מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון, אשדוד ונתיבות.

בצל הדיווחים על הפסקת אש, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס בשעה האחרונה בקריה בתל אביב, במטרה לדון בהסכם הפסקת האש. בתום הישיבה, אישרו השרים את סיום המבצע. מוקדם יותר נועדו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לפגישת היערכות לקבינט המדיני-ביטחוני.

לפי דיווחים במצרים, המדינה צפויה להודיע על ספציפית שבה ינצרו הצדדים את האש. בימים האחרונים גבר הלחץ הבינלאומי על ישראל להביא לסיום המבצע. אמש שוחח ראש הממשלה עם נשיא ארצות הברית ביידן ולפי הדיווחים נאמר כי לנתניהו כי הנשיא "מצפה לרגיעה בהסלמה מול עזה עוד היום". זמן קצר לאחר סיים נתניהו הערכת מצב בקריה ואמר: "אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

עדכונים שוטפים:

22:43> אחרי אישור הקבינט: אזעקה נשמעה בעוטף עזה.

22:38> לשכת ראש הממשלה: "הקבינט קיבל פה אחד את המלצת גורמי הביטחון להפסקת אש, ההישגים - חסרי תקדים".

22:32> גורם רשמי בחמאס: הפסקת האש תחל הלילה ב-2:00.

22:25> שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין אמר לאחר ישיבת הקבינט: "נתניהו צריך להפסיק לשחק ברגשות המשפחות ולהחזיר את החיילים. הזלזול במשפחות הלוחמים עובר את כל הגבולות".

22:08> ישיבת הקבינט הסתיימה: השרים אישרו הפסקת אש

21:38 > הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה. עם זאת, יש להישאר בקרבת המרחב המוגן ובקבלת התרעה, להיכנס ולשהות בו 10 דקות.

21:30 > מערכת הביטחון החליטה לסגור את נתב"ג להמראות ולנחיתות - כל הטיסות מופנות כעת לשדה התעופה רמון בערבה.

21:20 > הערכה במשטרה בשבוע האחרון: הפסקת אש לא בהכרח תפחית את האלימות בתוך הארץ. שתי זירות שמדאיגות את המשטרה - ירושלים ויהודה ושומרון. (כאן)

21:10 > אזעקה נשמעה באמצע חתונה באשדוד | בדרך למרחב המוגן, אמו של החתן, אלה בן הרושאמרה לכאן 11: "אף אחד לא ישבור אותנו, אנחנו נהנה והחתונה תתקיים והכול בכיף".

21:00 > מטח רקטות כבד לעבר אשדוד, אשקלון, נתיבות ויישובי עוטף עזה.

20:50 > לקראת הפסקת אש | גדעון סער מעביר ביקורת: "הפסקת אש ללא הטלת מגבלות על חמאס והחזרת החיילים והאזרחים - "כשלון מדיני שאת מחירו נשלם בריבית בעתיד".

כזכור, ישראל יצאה למבצע 'שומר החומות' ביום שני שעבר, בעקבות ירי הרקטות לעבר ירושלים והסביבה. בישראל לא סימנו מטרה ברורה למבצע, אך במהלך ימי הלחימה הצליח צה"ל לפגוע אנושות במערך התת קרקעי ברצועה - מה שכונה כפרויקט ה'מטרו' של חמאס.

לפי מד"א, מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 355 נפגעים ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפצעיהן. 118 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 13 בינוני ו-98 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 225 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-219 קל. בנוסף 252 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום