הח"כ הרפורמי מציע: אירועים דתיים גדולים רק באישור

ח"כ גלעד קריב, ראש התנועה הרפורמית בישראל דואג לשלומם של החרדים ומניח על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה, שתחייב אישור בטיחות לקיום טקס דתי שמשתתפים בו מעל 500 איש | הסיכויים שהחוק יעבור שואפים לאפס

ארי קלמן | פוליטי 18.5.2021 | 21:52

חסידים על טריבונה צילום: אהרן קראהן, פלאש 90

ברקע האסון במירון ואסון הפארענצ'עס בקרלין בערב חג השבועות, נציג הרפורמים בכנסת, חבר הכנסת גלעד קריב הניח על שולחן הכנסת, הצעת חוק חדשה, שתחייב אישור לאירועים דתיים מעל 500 איש.

על פי הצעת החוק, רק אירועים דתיים בהם משתתפים יותר מ-500 איש יוכרחו לקבל אישור מיוחד ולא יקבלו פטור גורף כפי שקיים היום, ורק בהינתן האישור שיצטרך להתקבל בכל טקס דתי כולל הלוויה, תפילה, או חתונה יוכלו לקיים אותו.

הסיכויים שהחוק יעבור שואפים לאפס, בעיקר כשהחוק לא מובן, מדוע לא מחוקקים חוק לכל אירוע, גם הפגנות המוניים, או אירועי ספורט או הופעות תרבות שלא נדרשים לאישור מיוחד.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב ח"כ קריב: "רמת הפיקוח והבקרה על אירועים דתיים בישראל נמוכה מדי,* ראינו את זה באסון הכבד בהילולת ל"ג בעומר במירון, וגם באירוע קריסת הטריבונות בחסידות קרלין בערב חג השבועות. לממשלת ישראל יש חובה להגן על הציבור באירועים דתיים בדיוק כפי שהממשלה מגנה על משתתפים באירועי חינוך ותרבות, כמו הופעות וקייטנות. העובדה שישנם גורמים אינטרסנטים שאינם מעוניינים בפיקוח זה, רק מוכיחה שיש לתקן את הליקוי בחוק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום