ח״כ עמית הלוי ׳ליכוד׳ ב׳גל״צ׳ על ההסכם המסתמן בלבנון: ״אם ההסכם הוא כפי שפורסם בתקשורת - אצביע נגדו, התשתית שלו פוגעת בביטחון ישראל. אנחנו עושים בזה דבר אחד - מקבעים את מעמד חיזבאללה בלבנון לדורות״.
המשפיע הנודע על אסון מירון: "עד היום היו ניסים, אבל זה נגמר"
המשפיע החסידי הנודע הגרי"מ רייזמן, התייחס בשיעורו היומי המושמע לאלפי יהודים בעולם, לאסון ל"ג בעומר במירון ואמר בין הייתר: "בשנה שעברה רשב"י הודיע לנו מראש (קורונה) "אל תבואו אלי" השנה רשב"י הזמין אותנו אליו וגירש אותנו בבושת פנים" • דבריו המלאים על האסון המחריד
מגיד השיעור הגדול, הגאון החסיד רבי מנשה ישראל רייזמן, הידוע כאחד מגדולי מגידי השיעורים בדף היומי וכמשפיע נודע, נשא דברים בשיעורו היומי והתייחס לאסון הנורא שפקד את עם ישראל בנפלם של 45 קורבנות.
הרב רייזמן התייחס בשיעורו בפני אלפי השומעים, המאזינים לשיעורו ברחבי העולם ואמר: "רבי שמעון אומר שלמות זה פחות גרוע מלהלבין פני חברו, ורוב הראשונים אוחזים גם כך, פשוטו כמשמעו. ר' שמעון קובע כי זה חמור יותר, נורא ואיום. אז לפי השיטה של ר' שמעון צריך לפרסם את אלו שלא הלבינו, אנשים פשוט דרכו אחד על השני, ורוב הפוסקים קובעים כמו ר' שמעון, כי אם גוי מכריח יהודי להלבין פני חברו, אסור לו גם במחיר שהגוי מאיים לרצוח אותו, וזה עוד בכפיה של הגוי, דברים נוראים". כך בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים'.
עוד אמר המשפיע: "אני לא עושה חשבון של ריבונו של עולם, אני עושה חשבון של עצמי, אנשים חייבים לעשות חשבון נפש, אצל ר' שמעון בר יוחאי הטרגדיה במירון הייתה פחות חמורה מהלבנת פנים, הרי אף אחד לא תכנן שם לדרוך על השני, אבל זה קרה".
"הגמרא אומרת "מעולם לא נתמך אדם בעזרה" אז על פי דרך הטבע, בבית המקדש היו צריכים להימחץ. קרו שם ניסים, חוץ מפעם אחת בתקופת הלל הזקן עם אדם זקן אחד שנתמך. אומרת הגמרא שזה לא בגלל הצפיפות, אלא בגלל סיבות אחרות".
"אז במירון אנחנו מחפשים תירוצים וטוענים שזה המשטרה אשמה", אמר הרב רייזמן, "היה לנו נס עד היום, והנס לא קרה שוב, יש גם מחלוקת האם סומכים על הנס, עד היום היה ניסים. אבל זה נגמר, כולם מחפשים הסברים למה, אבל יש סיבה פנימית למה לא קרה נס, ר' שמעון שנה שעברה לא רצה אותנו, (בגלל הקורונה), ועכשיו הוא פשוט גירש אותנו משם, ר' שמעון הוא זה שקרא לכולם ללכת משם, לא אף אחד אחר, הוא לא רצה אותנו, חייבים לעשות חשבון נפש, למה שנתיים ר' שמעון לא רוצה אותנו, כי צריך לראות מה ר' שמעון אומר, והוא אומר שאצלי כן נוהגים כבוד זה בזה. אם מפנים גב לחברים, זה רע מאד, חייבים להראות פנים אחד לשני".