מנהיגים מהעולם משגרים תנחומים: "ריסוק טראגי"

העם היהודי כולו התעורר הבוקר לבשורה הקשה והמרה על קטיפתם בטרם עת של 44 יהודים יקרים שבאו לחגוג ולשמוח בציון הרשב"י במירון | כלי תקשורת מכל רחבי העולם דיווחו בהרחבה על הטרגדיה, אליהם מצטרפים מנהיגים ובכירים שונים המשגרים תנחומים לנפגעי האסון ולעם כולו

יענקי פרבר | חדשות בארץ 30.4.2021 | 10:18

זירת האסון הקשה צילום: David Cohen/Flash90

מנהיגי העולם, ארגונים יהודים וממשלות שונות משגרים לישראל תנחומים על הטרגדיה במירון.

"ליבנו על עם ישראל הערב בעקבות הטרגדיה הנוראה בהר מירון", אמר ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן. "אנו שולחים תנחומים למשפחות והחברים שאיבדו את יקיריהם באסון הזה, ומאחלים החלמה מלאה ומהירה לפצועים".

עמנואל גיאפרט שגריר האיחוד האירופי בישראל כתב בחשבון הטוויטר שלו ‏"אנו המומים ועצובים מאוד מהבשורה האיומה על פצועים והרוגים בחגיגת ל"ג בעומר בהר מירון. תנחומינו למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לכל הנפגעים".

"אנו עצובים מאוד מהטרגדיה בהר מירון", פרסמה השדולה הישראלית בארה"ב (AIPAC) בהצהרה. "המחשבות שלנו הן עם כל הישראלים הלילה, ואנחנו מתאבלים עם המשפחות והחברים שאיבדו את יקיריהם".

"אנחנו המומים ועצובים לשמוע על האסון הנורא שהתרחש בישראל, עם עשרות הרוגים ופצועים". כך פרסם ארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה. "ביום זה, ל"ג בעומר, אנו שולחים תפילה מיוחדת למי שנפגע מהטרגדיה הזו".

"אנו שבורים מהידיעה על האסון בל"ג בעומר שהובילה לאובדן חיים כל כך טרגי. ל"ג בעומר נחגג באופן מסורתי את הפסקת מותם של תלמידים ממגפה איומה בתקופה הרומאית" כך פרסמה מועצת הצירים של יהודי בריטניה, מארי ואן דר זיל. "המחשבות והתפילות שלנו הן עם הפצועים ועם משפחות הנפטרים".

בהודעה רשמית מטעם האיחוד האירופי נמסר. "האיחוד האירופי מביע תנחומים עמוקים למשפחות וחברים של הקורבנות ולעם ישראל ומעביר את תפילותיו להחלמה מהירה לפצועים".

משרד החוץ האוקראיני פרסם גם הודעת תנחומים. "חדשות אימתניות מהר מירון, ישראל. אנחנו עצובים עמוקות מאובדן חיים שנגרם על ידי ריסוק טראגי בכינוס דתי, ליבנו עם משפחות הקורבנות, אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים, אוקראינה עומדת לצד ישראל בשעה חשוכה זו".

הייקו מאס, שר החוץ של גרמניה כתב. "החדשות שהגיעו אלינו הבוקר מהטרגדיה בחג ל"ג בעומר בהר מירון בישראל, נוראיים, המחשבות שלנו הן עם משפחות הקורבנות ויקיריהן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום