מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נעצרו חשודים שתכננו טבח בקהילה היהודית בערב שבת

המשטרה הפדרלית בארגנטינה עצרה שני חשודים בגין תכנון מתקפת טרור נגד הקהילה היהודית בטוקומאן | כלי ירייה שונים נתפסו, לצד חומר נאצי, טלפונים סלולריים, מחשבים וכרטיסי זיכרון שנלקחו מהזירה ונשלחו למעבדות פליליות לבדיקה נוספת, שיאפשרו את המשך החקירה

נעצרו חשודים שתכננו טבח בקהילה היהודית בערב שבת

שני בני אדם נעצרו ביום שישי במחוז טוקומאן בארגנטינה, כאשר על פי הדיווחים הם תכננו לבצע פיגוע טרור נגד הקהילה היהודית המקומית, שעות לפני כניסת השבת, כך דיווח העיתון המקומי La Gaceta.

כלי נשק, ספרות נאצית וחפצים ששימשו את החשודים לקיים קשר עם קבוצות שנאה נמצאו ברשותם, הם עצורים במתקן מעצר של הרשויות הפדרליות.

התובע הפדרלי פבלו קמונה פירט כי שני החשודים נעצרו בדירה שנמצאת בבירת הפרובינציה סן מיגל דה טוקומאן ובכפר בשם אל מנאנטיאל.

החוקרים החלו לפעול לאחר שבשנה שעברה הארגון הארגנטינאי היהודי DAIA בעיר בואנוס איירס, הגיש תלונה לגבי שיח שנאה באפליקציות וואטסאפ וטלגרם, שעניינו תכנון מעשי תוקפנות והפחדות נגד אנשים ומוסדות הקהילה היהודית בטוקומאן. כך נמסר מטעם התביעה.

המעצר בוצע לאחר שהתגלו הודעות על תכנון התקפה שתתרחש בטוקומאן במהלך השבת, דבר שהוביל למעצרים ביום שישי בידי המחלקה לחקירה נגד טרור של המשטרה הפדרלית.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, כתריסר כלי ירייה שונים נתפסו, לצד חומר נאצי. טלפונים סלולריים, מחשבים וכרטיסי זיכרון נלקחו מהזירה ונשלחו למעבדות פליליות לבדיקה נוספת, שיאפשרו את המשך החקירה.

נשיא וועד הקהילות בארגנטינה הרב אליהו המרה, מדגיש בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי התוכנית של אותה כנופייה אנטישמית הייתה לפגוע השבת באחד מבתי הכנסת האורתודוקסים בעיר טוקומאן בשעת קבלת שבת, בנס נמנע כאן אסון כבד.

"אנו עומדים בקשר עם מנהיגי הקהילה המקומית, הם מודאגים מאוד, ידוע לנו כי בשבוע האחרון בעקבות מידע קונקרטי על פגיעה, תוגברה האבטחה סביב בתי הכנסת, הקהילה היהודית בטוקומאן היא אחת מהקהילה היותר דומיננטית בארגנטינה, ופועלים בה כשלושה בתי כנסת בה מתקיימת פעילות יומיומית, רק בשבועות האחרונים התקיימה חנוכת הבית לבית ספר יהודי חדש בעיר, ראשי הקהילה מנהלים קשרים אדוקים עם הממשל המקומי, ואנו מצפים מרשויות הביטחון במחוז טוקומאן למצות את הדין עם מתכנני התקיפה, ולהבטיח את שלומם וביטחונם של הקהילה היהודית במחוז".

החומר שנתפס צילום: משטרת ארגנטינה
 
החומר שנתפס צילום: משטרת ארגנטינה
 
החומר שנתפס צילום: משטרת ארגנטינה

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום