מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ההכרעה בקרב על הכנסת – מחר; בנט צפוי לתמוך בהצעה של יאיר לפיד

האם השליטה על הכנסת תעבור לידי גוש 'רק לא ביבי'? יו"ר הועדה המסדרת הודיע כי המליאה תצביע מחר על הרכב הוועדה וכפי המסתמן כרגע, 'ימינה' תתמוך בהצעה של 'יש עתיד': "לא מעניין אותנו גושים, רוצים כוח מקסימלי". סמוטריץ': "מנסים להכשיל ממשלת ימין"

ההכרעה בקרב על הכנסת – מחר; בנט צפוי לתמוך בהצעה של יאיר לפיד

יו"ר הועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר הודיע היום (ראשון) כי הכנסת תצביע מחר על הרכב הוועדה, למרות שלא הצליח להגיע להבנות בין הגושים בנוגע לשיטת ההרכב בוועדה.

"לאחר השיחה שהתקיימה בשבוע שעבר עם כל ראשי הסיעות בכנסת, החלטתי שבע"ה אעלה מחר למליאה הצעה להקמת הועדה המסדרת לפי הרכב סיעתי בחלוקה ל 5 המשקפת את הכוחות בכנסת בהתאם לתוצאות הבחירות", הודיע זוהר.

זוהר הוסיף, "אנו מצפים מימינה לתמוך בהצעה זו המשמרת את כוחו של הימין ומשאירה בידי ימינה את זכות הוטו בכל החלטה. אם ימינה לא תתמוך בהצעה זו, פירוש הדבר שהיא חברה לגוש השמאל בניגוד להבטחותיה לבוחר".

לפי הדיווח של יקי אדמקר באתר וואלה!, מסתמן כי ימינה תתמוך בהצעת גוש מתנגדי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת בכנסת. בכך תהפוך המפלגה בראשותו של נפתלי בנט ללשון מאזניים בהחלטות על הקמת הוועדות וקידום חקיקה.

"לא מעניין אותנו גושים", הסביר בכיר במפלגה, "אנחנו רוצים כוח מקסימלי וזה נותן לנו כוח מקסימלי", שכן לפי החלוקה שמציעים בליכוד, גם עם ימינה אין רוב ל'גוש רק לא ביבי'.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את מפלגת ימינה על כוונתה להצביע מחר עם מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, וכתב בטוויטר כי ‏"מי שבאמת רוצה להקים ממשלת ימין ולא עסוק בתרגילים פוליטיים שקופים לא מנסה להכשיל אותה ולהעביר את השליטה בכנסת לגוש השמאל".

בגוש הליכוד מבקשים מפתח של נציג על כל 5 ח"כים, בגוש המתנגד לנתניהו מבקשים נציג על כל 4 חברי כנסת – מה שיבטיח כי יחד עם 'ימינה', יהיה להם רוב ולמעשה הם ישלטו במליאת הכנסת.

חדשות JDN

 

art

 צבע אדום