מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גופות במסדרונות: ברזיל שוברת שיאי תמותה; בתי החולים בקריסה

ברזיל במשבר: מאות אלפי מתים מקורונה, גופות במסדרונות ונשיא מפוקפק והיא עומדת במקום השני בעולם בתמותה אחרי ארצות הברית מגיעה. התמותה היומית בברזיל מהווה כשליש מהמתים מהמגפה ברחבי העולם | בבתי החולים מתחננים "אנחנו צריכים עזרה"

גופות במסדרונות: ברזיל שוברת שיאי תמותה; בתי החולים בקריסה

ברזיל הופכת למדינה השנייה שעוברת את 300,000 מקרי המוות מקורונה, הנשיא בולסונרו שלגלג על הקורונה וקרא לאזרחי ברזיל "להפסיק להתבכיין" עדיין מסרב להטיל מגבלות.

רק כמה קילומטרים מארמון הנשיאות בברזיל הונחו גופות קורבנות קורונה על רצפות בתי חולים שחדרי המתים שלהם היו גדושים.

הנשיא ג'איר בולסונרו שמתנהג כליצן, פגש בתחילת השבוע מאות תומכים בכדי לחלוק איתם עוגה ירוקה-צהובה (הצבע של דגל ברזיל) לרגל יום הולדתו ה-66. מצב רוחו היה צוהל אפילו כשהמדינה נמצאת בקטסטרופה.

אויבים ובעלי בריתו של הנשיא מתחננים בפני הנשיא לשנות את החלטתו בכדי לעצור את הזינוק האחרון של מקרי המוות היומיומיים, המהווים כמעט שליש מכלל העולם, אך הנשיא בשלו. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

"האם עלי לשנות את הנרטיב שלי? האם עלי להיות יותר גמיש? האם עלי להיכנע? לעשות מה שהרוב המכריע עושה?" תהה בולסונרו ביום שני במהלך טקס בארמון הנשיאות. "אם אני אהיה משוכנע לעשות אחרת, אעשה זאת. אבל עדיין לא שוכנעתי. עלינו להילחם נגד הנגיף, לא נגד הנשיא".

מחוקקים בברזיל חיפשו דרכים לעקוף את בולסונרו. בזמן שמערכות בתי החולים מתמוטטות, כך אמרו ארבעה מחוקקים מהבית התחתון לסוכנות הידיעות AP שניים מהם הם חברים במפלגות התומכות בנשיא, והם דיברו באנונימיות עם התקשורת.

מערכת הבריאות של מדינת מאטו גרוסו כבר קרסה. ד"ר מריה אוקסיליאדורה רוזה, מנהלת בית החולים אוונגליקו בעיר הקטנה וילה בלה, אמרה בסרטון שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות כי היא חוששת שלא יהיה חמצן לחולים בסוף השבוע. "אנחנו צריכים עזרה," התחננה רוזה.

 

art

 צבע אדום