מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חילוקי דעות האם לפתוח במו"מ עם רע"מ

התוצאות הדרמטיות מעדכון האחרון של ועדת הבחירות מעלה כי גוש הימין לא זוכה ברוב הדרוש ובעוד ברע"מ חוגגים את ניצחונם, בליכוד חלוקים בשאלה מה היחס הנכון בשעה זו בכל הנוגע לשיתוף פעולה עם מפלגה ערבית

חילוקי דעות האם לפתוח במו"מ עם רע"מ

הפלונטר הפוליטי: בעקבות תוצאות הבחירות שמתעדכנות עם הזמן, לפיו גוש הימין הכולל את נתניהו זוכה ל-59 מנדטים כשבתווך סיעת רע"מ שזוכה לחמישה מנדטים ויכולה להעניק לגוש הימין ולראש הממשלה בנימין נתניהו את הניצחון.

התוצאה הפוליטית מעלה לדיון את סוגיית שיתוף הפעולה עם סיעה ערבית, למרות שמדובר בנציגים מתונים יותר מחברי הרשימה המשותפת, עדיין תמיכה ערבית בקואליציה טרם הייתה בישראל.

בליכוד, ביום שאחרי, חלוקים לגבי שיתוף הפעולה עם רע"מ, בעוד השר צחי הנגבי הצהיר כי במטרה למנוע בחירות חמישיות צריך לבדוק גם אופציה כזו, מנגד חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב לדבריו בהצהרה: "בשום פנים ואופן לא".

יו"ר הסיעה מיקי זוהר תומך אף הוא בפנייה לרע"מ, וצייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "מחובתנו לעשות הכל, אבל הכל, כדי למנוע בחירות חמישיות. יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".

ראש הממשלה עצמו הבהיר בראיונות ערב הבחירות כי לא יצרף ולא יישען על תמיכת רע"מ בשום אופן, אבל הערכה היא כי מול תוצאות הבחירות הוא ישנה את עמדתו וינסה לסכל שיתוף פעולה של רע"מ עם הגוש הנגדי במטרה למנוע סבב נוסף.

 

art

 צבע אדום