מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התגאו בביטול התקנות, אך מרגי סירב לדון והתקנות יאושרו

חברי הכנסת החרדים מנהלים מאבק ארוך מיזה כשבועיים נגד אישור התקנות שהגבילו את הנסיעה בתחבורה לירושלים, במהלך חג הפורים | הייום צפויה המליאה לדון בתקנות, וביהדות התורה הבטיחו להשיג רוב מה שככל הנראה לא ייצא לפועל בעקבות סיורי בחירות בדרום

התגאו בביטול התקנות, אך מרגי סירב לדון והתקנות יאושרו

מזה שבועיים מנהלים חברי הכנסת החרדים מאבק כנגד התקנות שהגבילו את הנסיעה בתחבורה לירושלים במהלך שושן פורים.

כזכור, בדיון שהתנהל למחרת פורים, תקפו הנציגים את החלטת המשלה ופעלו לבטל את התקנות.

כפי שדווח לפני שבועיים, מרגי בפועל סירב להצביע על התקנות למרות שהיה לו רוב נגדם, שבוע שעבר, הסכים מרגי לבקשת 'יהדות התורה' לקיים דיון, ואכן בתום ההצבעה, הושג הרוב לבטל את התקנות ויחד איתם לבטל כ-13 קנסות בסך 5,000 ש"ח כל אחד שניתנו למפעילי תחבורה בשושן פורים.

אלא, שבשקט בלי לעדכן את חברי יהדות התורה, נציגת 'הליכוד' בוועדת הכלכלה חה"כ מטי יוגב הגישה רביזיה לבקשת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, ובכך היא עיכבה את ביטול התקנות, שהיה ניתן להפילם שוב באם יכנסו את הוועדה פעם נוספת, אך זה לא קרה משום מה.

יוגב הסיברה בשיחה עם כתבינו כי הסיבה שהגישה רביזיה למרות שהיא עצמה הצביעה בעד התקנות, "הגעתי באמצע הדיון, לא כל כך שמעתי את הטיעונים ורציתי לדון על כך מחדש. קיבלתי אישור ממיקי זוהר לדון מחדש".

חבר הכנסת יעקב מרגי הסביר כי לא כינס דיון מחדש משום שהיה ברור שיושג הרוב נגדו, למרות שבפועל לא היה ברור כי יושג רוב, שכן היה ניתן לגייס בדילים חברי אופוזיציה ולבטל את התקנות עוד בעודן בוועדה, אך כעת כבר מידי מאוחר לתקן.

היום (שני), בחלוף 14 יום מאישור התקנות בממשלה, המליאה צפויה לדון בתקנות, ולאשר אותם ברוב חברי הכנסת, ביהדות התורה התחייבו לפעול לגייס רוב נגד התקנות באם הן יעלו למליאה, אך כעת חברי הכנסת בפעילות בחירות בדרום וכפי הנראה לא יצליחו לגייס רוב נגד אותן תקנות.

 

art

 צבע אדום