עמית סגל ב'ידיעות': כשבבית הלבן ממתינות שנתיים עם הממשל הידידותי בהיסטוריה, מבחינת נתניהו סדר הפעולות הוא קודם המלחמה, אח"כ איראן, אח"כ סעודיה, אח"כ גיוס. החוק יהיה עם יותר מכסות ויותר צווים, אבל יפטור את שאר הלומדים מהסנקציות הפליליות. החרדים יצאו אופטימיים מפגישה עם רה"מ ושר הביטחון. ההערכה היא שגברו הסיכויים לאישור חוק חדש.
הבדיקה חשפה: זו האוניה שעומדת מאחורי האסון האקולוגי
מידע שמסרה חברת "בלאק קיוב" למשרד להגנת הסביבה בבדיקה שביצעה באופן עצמאי, חושף את בעלי המכלית אמרלד, שחשודה כי שפכה נפט גולמי מול חופי ישראל
הכרזתה של השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בשבוע החולף כי איראן היא זו שעומדת מאחורי הפיגוע האקולוגי שפגע באופן קשה בחופי ישראל, באה בהפתעה לאנשי מערכת הביטחון ובמוסד, שלטענתם לא היו חלק מהחקירה ואין שום סימוכין לכך שמדובר בפיגוע איראני.
היום (ראשון) מתברר, כי השרה גמליאל מיהרה לצאת בהצהרה כי מדובר בפיגוע וכעת מתברר כי לא כך הם פני הדברים.
המשרד להגנת הסביבה מפרסם היום, כי "בהמשך לחקירה שמנהלת היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה לעניין מכלית הנפט הגולמי Emerald הרשומה באיי מרשל, אשר חשודה כי זיהמה חופי ישראל בחודש שעבר, המשרד להגנת הסביבה משתף את הציבור במידע שהעבירה לו חברת בלאק קיוב בעקבות בדיקה שביצעה באופן עצמאי".
לפי הממצאים, המכלית Emerald היא בבעלות חברה הרשומה באיי מרשל העונה לשם Emerald Marine LTD.
לדברי חברת בלאק קיוב, היא ביצעה שיוך של הבעלות על המכלית באמצעות שימוש במאגרי ספנות בין-לאומיים, ועל בסיס המידע ביצעה שתי הקלטות: האחת, של קפטן בכיר שעובד בחברה, והשנייה של אח של בעלי החברה.
מהמידע שנמסר למשרד מחברת בלאק קיוב, עולה כי מכלית האמרלד היא בבעלות חברת Oryx Shipping, שלה כתובת רשומה בפיראוס, יוון. החברה היא בבעלות משפחת Malah הסורית. מהמידע של בלאק קיוב עולה עוד, כי האוניות שבבעלות חברת ORYX מבוטחות על-ידי The Islamic P&I Club, חברת ביטוח המוכרת כאחת מהחברות היחידות בעולם המסכימות לבטח אוניות איראניות.
מהמידע שנמסר למשרד מבלאק קיוב עולה, כי קבוצת Malah מחזיקה בשרשרת של חברות קש באיי מרשל, פנמה ואף בחברה בריטית, שכולן רשומות באותה כתובת בפיראוס אשר בביקור בה שביצעו נציגי החברה נמצאה דירת מסתור ללא שילוט כלל.
ככל שהחומרים שנמסרו רלוונטיים להמשך הטיפול בחקירה ובתביעת הבעלים והמבטח של האונייה, המשרד להגנת הסביבה יבחן אותם ויעשה בהם שימוש.