מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

יאיר נתניהו: "מאיימים על חיי"; השופטת: "אתה מכניס את עצמך לצרות"

בנו של ראש הממשלה שחוייב לשלם רבע מיליון ש"ח בעקבות שיתוף פוסט, התייצב היום בבית המשפט וטען כי לא קיבל את כתב התביעה, ולכן לא שלח כתב הגנה • "אני חושב שאת אותו פוסט שיתפו אלפי אנשים. למה אותם לא תובעים?", תמה יאיר נתניהו

יאיר נתניהו: "מאיימים על חיי"; השופטת: "אתה מכניס את עצמך לצרות"

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה התייצב היום (רביעי) בבית המשפט השלום בתל אביב לדיון בבקשתו לבטל את פסק הדין בתביעת הדיבה שהגיש נגדו עורך "וואלה" לשעבר, אבי אלקלעי.

לפי הפסיקה, בשל העובדה שהוא לא הגיש כתב הגנה, עליו לשלם רבע מיליון ש"ח לאלקלעי אך לטענת נתניהו הבן, הוא לא קיבל את כתב התביעה ולכן לא ידע כי עליו להגיב לבית המשפט.

תביעת הדיבה הוגשה נגד יאיר נתניהו בעקבות שיתוף של פוסט ברשת החברתית בו נטען כי אלקלעי הוא שתול של קרן וקסנר בתוך מערכת "וואלה" ופועל נגד אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יאיר נתניהו אמר בדיון לשופטת, "כל מסמך משפטי שאני מקבל אני מעביר לעורכי הדין שלי. אם הייתי מקבל ומעביר הם יודעים את החוק הזה אחרי 60 יום שלא מגישים כתב הגנה 45 יום התביעה מתקבלת אוטומטית. האם יעלה על הדעת שאני ועורכי הדין אמרנו 'בואו נתנדב לשלם רבע מיליון שקל לאדם שקרא לי ולמשפחתי כלבים מתועבים?'".

עו"ד רון לוינטל, המייצג את אלקלעי הסביר, "דיברתי עם עורכי דין של תביעות אחרות. שרוצים כתב תביעה ליאיר נתניהו, אם נשלח לקיסריה יש בעיה משפטית כי לא רשום שאתה גר שם, אם ממציאים לרחוב עזה – אותה בעיה זו לא כתובת מגורך הרשמית. מה אמור לעשות אזרח ואיך לוודא כמה אנרגיות ותעצומות כדי למסור לך בסך הכל כתב תביעה?".

השופטת לוי אמרה לנתניהו: "אתה מכניס את עצמך לצרות, לחצת בלי לתת דין וחשבון", והוא הגיב: "אני מקבל בטוויטר קריאות לרצוח אותי. מדובר על 2019. מאז אני נזהר במה שאני כותב או מצייץ מחדש. אני חושב שאת אותו פוסט (נגד אלקלעי) שיתפו אלפי אנשים. למה אותם לא תובעים?".

על כך השיבה השופטת כוכבה לוי: "זה לא עוזר לך, ואתה בנו של ראש הממשלה. המושא של הפרסום הוא, עד כמה שאני מבינה, אחד העדים במשפטי האלפים".

בסופו של דבר, הטיל בית המשפט על יאיר נתניהו תשלום הוצאות בגובה 3,500 שקלים במסגרת התביעה שהגיש נגדו עורך וואלה! לשעבר, אבי אלקלעי, וטרם הכריע בשאלה אם פסק הדין הקודם יבוטל.

חדשות JDN

art

 צבע אדום