מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

יהדות התורה בסרטון נגד הרפורמים העושים 'ברק מצווה' לכלבים; לפיד זעם

מגוחך ומזעזע ככל שהדבר יישמע, רבים מהקהילה הרפורמית חוגגים טקס בזוי בשם 'ברק מצווה'. ברקע פסיקת חוק הגיור של בג"ץ, הוציאו במפלגה החרדית סרטון עם הבטחה לשמור על היהדות אבל את יאיר לפיד זה עצבן, והוא מיהר לזעוק כי מדובר באנטישמיות​​​​​​​

יהדות התורה בסרטון נגד הרפורמים העושים 'ברק מצווה' לכלבים; לפיד זעם

ברקע החלטת בג"ץ להכיר בגיורים הנערכים על ידי הרפורמים, יצאו במפלגת יהדות התורה בסרטון קמפיין בו הם מציגים את אחד מהצדדים המגוחכים הרבים שיש בקהילה הרפורמית.

מדובר בטקס בזוי של עריכת חגיגת 'ברק מצווה' לכלבים. בסרטון מופיעות תמונות של כלבים כשעליהם כיפה או טלית, והקריין טוען כי "בבג"ץ זה יהודי", ובהומור נאמר גם כי "סבתא שלו הייתה רב"…

לסיום, בקריאה להצביע ג', אומר הקריין בסרטון כי "רק יהדות התורה תשמור על היהדות שלך, על היהדות של הילדים שלך ושל הנכדים שלך", כאשר מופיעה הכיתובית "קודם כל יהודים", בדומה לסיסמת הבחירות של המפלגה, "קודם כל חרדים".

 

בתגובה, השתלח יאיר לפיד במפלגה החרדית והשווה את תוכן הסרטון למודעות שתלו האנטישמים בתקופת טרום השואה, כאשר השוו בין יהודים לכלבים.

"אבא שלי סיפר לי פעם שעל הפרלמנט בבודפשט היה שלט גדול: "אין כניסה ליהודים וכלבים". כי אנטישמים תמיד משווים יהודים לכלבים", כתב לפיד. "זה או ממשלת ביבי, יהדות התורה ובן גביר או ממשלה שפויה".

הגולשים ברשת לא נותרו אדישים ליאיר לפיד, והעלו שלל סרטונים וכתבות, מהתקשורת הישראלית והכללית, המלמדים כי מדובר בתופעה הולכת וגוברת, התופסת תאוצה בקרב הרפורמים המבזים את הטקס היהודי הקדוש של כניסה לעול תורה ומצוות, והופכים אותו לאירוע הזוי הנחגג עבור כלבים.

חדשות JDN

art

 צבע אדום