בשורה לחוגגים בירושלים: הרכבות יופעלו החל מהשעה 12 בלילה

לאחר זעם ותסכול ברחוב החרדי בעקבות החלטת הממשלה לבטל את התחבורה הציבורית בשושן פורים לירושלים, מה שהוביל לכך שמשפחות סיכנו חייהם והלכו בצידי כבישים מסוכנים, הושג פיתרון כלשהו לפחות לחזרתן בבטחה. הרכבות מירושלים יופעלו מחצות ליל בשיטת מלא וסע

יענקי פרבר | חדשות בארץ 28.2.2021 | 20:01

אילוסטרציה צילום: פלאש 90

שעה קלה לפני כניסת השבת בעיצומו של חג הפורים, אישרה ממשלת ישראל החלטה שערורייתית על השבתת האוטובוסים לירושלים וממנה, מה שגרם לעצירה של כל התחבורה לבירה ואלפי משפחות שכבר נסעו או תכננו מוקדם יותר את היום שלמחרת נשארו תקועים.

כידוע בכל שנה מגיעים לירושלים אלפי אוטובוסים מכל רחבי הארץ וכעת בהחלטה מנותקת מהמציאות, החריגה המדינה לרעה את תושבי ירושלים שנאלצו לצאת למסע לא אחראי לכיוון הבירה.

במשך היום, נראו משפחות על מזוודות ועגלות עם ילדים עליהן ולצדדיהן, צועדות רגלית בשולי הכבישים המובילים ירושלימה, תוך סיכון חיים ממשי.

ל'כל רגע' נודע כי לאחר סבב שיחות בין סגן שרת התחבורה, אורי מקלב, לפיקוד הבכיר של משטרת ישראל וראשי המשרד לביטחון פנים, המשטרה אישרה למשרד התחבורה להשיב את פעילות התחבורה הציבורית מירושלים לכל חלקי הארץ החל מהשעה 20:00 בערב, כאשר בשלב זה לא ברור כיצד ניתן להשתלט על נוסעים כל כך רבים ולהעמיד כמות נהגים ואוטובוסים בהתאם בהתראה כה קצרה.

במקביל, סגה"ש מקלב פנה אל הפיקוד המחוזי במשטרה וביקש לבדוק את אפשרות להחזרת קווי השירות אל העיר ירושלים עוד הלילה. ההחלטה החזרת תחבורה ציבורית מגיעה בעקבות המראות הקשים של אלפים שצעדו בשולי הכבישים לירושלים, ביניהם משפחות עם ילדים רכים ותינוקות בעגלות, תוך סיכון חיים ממשי.

אלא שעל אף הסכמת משטרת ישראל לאפשר את החזרת קווי התחבורה הציבורית לפעילות - חוות דעת משפטית אינה מאפשר את הפעלת התחבורה הציבורית מירושלים.

על פי חוות הדעת של הייעוץ המשפטי - משרד התחבורה לא יכול להפעיל את קווי השירות. זאת מאחר והממשלה אסרה זאת בתקנה עד לשעה 12 בלילה, - על אף ניסיונות משרד התחבורה להפעיל את קווי השירות אין סמכות למשרד התחבורה להפעיל קווי שירות עד חצות בעקבות תקנה זו.

סגן שרת התחבורה אורי מקלב, המשיך ופעל הערב ללא לאות, עד שהשיג את הנחיית שרת התחבורה מירי רגב כי רכבת ישראל תפעיל את מערך הרכבות מירושלים למרכז החל מהשעה 12 הלילה, בשיטת מלא וסע לטובת ציבור הנוסעים מירושלים.

הח"כים החרדים תוקפים ודורשים תשובות

בנוסף, יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר מ'יהדות התורה', הגיש שאילתא מיידית לשר לביטחון פנים ח"כ אמיר אוחנה וביקש לברר, מי נתן את ההנחיה שלא לאפשר את כניסתם של רכבים פרטיים לירושלים, בניגוד להנחיות הממשלה?  כמו כן, דורש טסלר לדעת, האם אושרה אכיפה סלקטיבית בכניסות בין חרדים לכאלו שאינם חרדים? שלישית, אם לא - האם השוטרים שתועדו פועלים כך ייתנו את הדין?.

כן דורש ח"כ טסלר לקבל תושבה, האם למראה האלפים הצועדים בצידי הדרכים תוך סיכון חייהם וחיי הנוסעים בכביש, נעשתה חשיבה מחודשת והופעל שיקול דעת בשטח, כדי להגן על חיי ושלום הצועדים?

שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן, זועם גם הוא על ההחלטה ועל המראות המצמררים שליוו את היום הזה והגיב על ההחלטה הפתאומית לבטל שירותי תחבורה ציבורית לירושלים שהותירה רבבות משפחות על ילדיהם, תקועות בדרכים, בפקקים, חלקם תוך סיכון לבטחונם, ללא תכנון אפשרי וללא מענה תחבורתי הולם, עד לשעות אלו.

"אין דרך להגדיר זאת אחרת אלא כהיטפלות סלקטיבית בחרדים, שכן לצערנו מול זאת ראינו אוזלת יד משוועת ואי אכיפה מוחלטת במסיבות שוק בת”א, בחיפה ועוד, נוכח המראות הקשים של אלפי איש שהורדו מאוטובוסים ואולצו לצעוד רגלית במשך שעות, נדרוש הסברים להחלטה זו, ולא נעבור על כך לסדר היום".

ח״כ אוריאל בוסו מש"ס, הגיב להחלטה השערורייתית של משרד התחבורה לעצור את הקווים לי-ם ומסר: "ההחלטה ההזויה שמגיעה בעיצומו של חג הפורים השאירה משפחות רבות וילדים קטנים שתכננו מראש את החג מבחינת תנאי התחבורה, ונאלצים כעת להתמודד עם החלטה אטומה ונטולת חמלה של כמה גיבורים במשרד התחבורה שהחליטו לשנות את כללי המשחק תוך כדי המשחק".

עוד אמר ח"כ בוסו: "לו רק היו במשרד התחבורה מקשיבים לציבור החרדי, מבינים את הצרכים שלו ומתחשבים בו, או אם בכירי המשרד היו עומדים עכשיו במקומם של אותם משפחות בתחנות האוטובוס עם עגלות תינוקות ומזוודות, יתכן והרגש היה קופץ אצלם והיו מבינים שתל אביב לא שונה מירושלים לא ברמת המסיבות ולא ברמת התחבורה, הנזק הגדול עדיין בעיצומו, אני קורא למקבלי ההחלטות במשרד התחבורה להתעשת על עצמם ולגלות רגישות".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי תקף את ראשי משרד התחבורה ותהה, "הציבור החרדי אוייב שלכם? מה ההתנהגות הזו? החלטתם לשבור את כל הכלים כנגד כמגזר החרדי שחוגג ברגעים אלו את ניצחון העם היהודי כנגד אותם אלו שניסו להצר את צעדיו. חבל שבחרתם להיות מאותם שמיצרים".

(עודכן בשעה 22:45)

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום