מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גנץ מסרב לבקש דחייה בחוק הגיוס ומציג תוכנית חדשה

ככל הנראה בניסיון לחלץ את עצמו מאזור אחוז החסימה, בני גנץ מתייצב ונותן גט כריתות לשיתוף פעולה חרדי כלשהו מכאן ואילך. בהצהרה שנשא הערב, הודיע כי לא יבקש מבג"ץ הארכת לחקיקת חוק גיוס חדש. הוא הציג מתווה חדש שאין סיכוי שיחוקק, כאשר הוא מותקף גם מצד החרדים וגם מצד 'יש עתיד' ושות'

גנץ מסרב לבקש דחייה בחוק הגיוס ומציג תוכנית חדשה

לקראת הדד-ליין של בג"ץ בעניין חקיקת הגיוס, שיסתיים ביום שני, שר הביטחון בני גנץ מודיע הערב (רביעי) כי לא יבקש דחייה ודורש להעביר תוכנית גיוס על ראש החרדים, תוך שהוא מציג תוכנית גיוס חדשה שאין לה כמובן סיכוי לעבור חוקתית.

בהצהרה מיוחדת שמסר בקריה בתל-אביב, הודיע שיבקש להעביר בהחלטת ממשלה את מתווה השירות שעליו עבד בחודשים האחרונים במשרד הביטחון ביחד עם השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד מיכאל ביטון. יצוין כי בג"ץ אמר כי הוא מצפה שלא תתבקש עוד ארכה.

גנץ אמר: "החברה הישראלית משנה את פניה וצה"ל כבר הפך מצבא העם, לצבא חצי העם. המשרתים והקרביים הפכו ל"פרייארים".חוסנה של ישראל בסכנה. עתיד ישראל- הכלכלי, האזרחי, והחברתי – מוטלים על הכף. מה שאנחנו רואים בקורונה, הכאוס הזה, הוא רק הסיפתח".

"לכן", הודיע גנץ, "עדכנתי את היועץ המשפטי לממשלה שביום ראשון הקרוב אין בכוונתי כשר הביטחון לבקש ארכה בעתירה על חוק הגיוס מבלי שיאושר מתווה השירות בממשלה. אני לא אאשר דחייה של הנושא החשוב הזה.
צריך להפסיק לדחות את הקץ- ולהציל את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת ביטחון ישראל".

עיקרי תוכנית הגיוס שהציג:

• שנה א'- הקמת מנהלת שירות משותפת אזרחית וצבאית שתבצע את המיון הראשוני.
• 6-8 שנים - הגדלה של אלפי תקנים של השירות האזרחי מדי שנה עד הגעה ללמעלה מ-70% משרתים. בזמן זה כולם ישרתו שנתיים, ולצה"ל שקיצור השירות בו ידחה, ינתנו המשאבים בכדי לשמור על כשירותו המבצעית.
• בסיום התקופה - יהיה שירות לכולם.

גנץ הודיע בהצהרתו: "בכוונתי לפנות לראש הממשלה ולדרוש לאשר את המתווה בהחלטת הממשלה הקרובה, בישיבת הממשלה הקרובה. בכפוף להנחיות היועמ"ש. במידה והמתווה לא יקודם, עמדתי לבג"ץ תהיה נגד מתן דחייה במימוש חוק הגיוס".

לדבריו: "עצימת העיניים הסתיימה. העידן שבו נהיה מאוחדים בשירות מתחיל. מי שבאמת דואג לקהילה החרדית, לעתידה, לחברה הערבית, לעתיד החברה הישראלית כולה - יפעל לקידום השוויון והאחדות במקום להנציח את ההבדלים והפילוג. הבלוף הזה לא יכול להימשך. אנחנו לוקחים פיקוד על החברה הישראלית. לא עוד איש הישר בעיניו יעשה – אלא אנשים ישרים יעשו את הדבר הנכון".

יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני הגיב ל'מתווה הגיוס׳ של בני גנץ ואמר: "בני גנץ שקרן פתולוגי. הוא חתום על הסכם מפורש בו התחייב להעביר את חוק הגיוס, ובמקום לעמוד במילתו, הוא מביא כל מיני תכניות הזויות כדי לנסות לקושש עוד כמה קולות בשביל לעבור את אחוז החסימה. שקרן פתולוגי".

ב'יש עתיד' שרוכבת מיום הקמתה על דגל ה'שוויון בנטל' הגיבה ל'מתווה הגיוס' של גנץ ותקפה: "בני גנץ מצא עוד דרך להכנע לחרדים. ניסיון הפיוס של גנץ עם המפלגות החרדיות על חשבון שוויון בנטל השירות הוא עוד דוגמא לפשיטת הרגל של כחול לבן. עצוב ששר ביטחון בישראל מרים דגל לבן של כניעה בגלל שיקולים פוליטיים ומאפשר בפועל לציבור שלם לא לשרת בצבא או בשירות אזרחי. זה לא ישר בני, זה תחמני".

 

art

 צבע אדום