תיעוד מרטיט: הרב שפיצר זעק מול האמבולנס "לא ידענו להעריך" • צפו

בהלוויה רוויית יגון הובאה אמש למנוחת עולמים, מרת בלה הדסה שפיצר ע"ה, הגננת המסורה מבני ברק, שנפטרה מהנגיף | בנה ר' מאיר ספד לה מרורים: "לא ידענו להעריך איזו אמא גדולה יש לנו" • צפו

אהרן מילר | חרדים 25.1.2021 | 14:19

הלווית הגב' שפיצר ע"ה צילום: באדיבות המצלם

בבית החולים שיבא בתל השומר הלכה אתמול (ראשון) לעולמה, מרת בלה הדסה שפיצר ע"ה, משכונת קרית הרצוג בבני ברק, לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה והיא בת 70 בפטירתה. בשבת האחרונה עברה מספר פעמים החייאה והיום קרסו מערכות גופה והיא השיבה את נשמתה ליוצרה.

במהלך ההלוויה שנערכה אמש, ספד לה בנה הרב מאיר שפיצר, שעמד בדבריו המרטיטים, על מידותיה התרומיות והנעלות, תוך שהוא מדגיש את מצוות כיבוד אב ואם, בה הייתה המנוחה מצוינת.

 

בעמדו מול האמבולנס, שנשא את גופת אמו המנוחה ע"ה, זעק הבן: "אמא תמיד מחלה על כבודה, נתנה לכולם את כל החיים שלה, לעצמה היא לא הייתה צריכה כלום. כל מה שהיה לך אמא נתת לילדים נתת לנכדים נתת לצדקה, שיהיה לך נחת מהילדים, ושיהיה לך נחת מהנכדים, ושיהיה לך נחת מהנינים".

בתיעוד בלעדי מדברי ההספד שהגיעו לידי 'בחדרי חרדם', נראה הבן מבכה ואומר: "אין ילד שישכח את אמא, אין לך תלמיד, אין ילד שלא השקעת בו את הנשמה, אין לך תלמיד שלא השקעת בו את כל הנשמה, אין ילד שאפילו שלמדת איתו לפני 50 שנה שלא זכרת אותו, שהוא לא אהב אותך", זעק בכאב.

"אמא מאז שאנחנו מכירים אותך, מהבוקר עד הלילה את עושה מצוות, את עושה חסדים, את עושה כיבוד אב ואם, מסרת את הנפש בשביל לכבד את אבא שלך, ובשביל לכבד את מאמע, אמא שלך. כל יום באת אליהם, כל יום טיפלת בהם, באמצע הלילה היית קמה בשביל סבא. היית אומרת לי שמישהו במצב קשה אבא שלי אמר לי, זה לא רק להתפלל, זה גם לעשות מעשים טובים לפני זה שיהיה לתפילות על מה לחול" זעק הרב מאיר.

עוד הוסיף: "ככה חינכת אותנו, באיזו אהבה, איזו נתינה, בלי הפסקה, רק לתת. אם ילד שלך בא אלייך את היית הולכת ואומרת לאבא "נתת לו כסף?" על מה? זה כיף לנו לבוא אלייך, זה היה זכות ותענוג לבוא אלייך לבקר אותך, את משלמת לנו על זה? על מה? על מה? אנחנו צריכים לשלם על כל רגע שהיינו איתך אמא", ספד הבן וגעה בבכי: "כמה צער עשינו לך אנחנו לא ידענו להעריך איזו אמא גדולה יש לנו לא ידענו להעריך. הקב"ה אוליי בגלל זה לקח לנו אותך באמצע החיים, באמצע הגן".

לסיום אמר בבכי: "אמא אנחנו מתחננים, אבא ביקש שאני אמסור לך שהוא מבקש ממך סליחה, תסלחי לו, כל החיים את ויתרת, מי שהעליב אותך שילמת לו, מי שהעליב אותך נתת לו מתנות אמרת שהוא במצב קשה, אמא כל הנכדים מה לא עשית בשבילם, אין נכד שלא אהבת אותו, והוא לא אהב אותך אהבת נפש".

"אמא רצינו להיות בשבוע האחרון ילדים יותר טובים כדי שיהיה לך זכות להיות פה, אבל כנראה זה לא הספיק, הקב"ה רצה כנראה קודם, התעוררנו מאוחר, אבל מה הקב"ה עשה איתנו חסד? שנתן לנו שבוע שנוכל לשלוח אותך לשמיים עם הרבה זכויות שיהיה לך מעם ישראל, כמה עם ישראל התחזק בשבילך, שתהיי בריאה כמה עם ישראל התפלל, כמה הנכדים שלך האוהבים שלך ואנחנו הילדים התפללנו צעקנו לשמיים אבא תרחם אנחנו לא מסוגלים בלי אמא, אבל הקב"ה קל מלא רחמים". כך ר' מאיר שפיצר בתיעוד שהגיע ל'כל רגע'.

בתוך כך, בחסדי שמים חל שיפור במצב בעלה ר' ישעיה בן רחל גרטה ובתה חנה בת בלה הדסה, הזקוקה לרחמי שמים מרובים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום