מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סמוטריץ' פורש את משנתו: "ממשלה בלי החרדים, זה מצוין" • האזינו

בעודו רוכב ובונה על לא מעט קולות חרדיים, יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ סמוטריץ' אומר בפורומים סגורים, דברים שכנראה אינו מעז לומר בפומבי וחושפים את פרצופו האמיתי. מציב כיעד את מינוי הרבנים הראשיים הבאים ומברך על אפשרות שהממשלה הבאה תורכב בהעדר חרדים • האזינו

סמוטריץ' פורש את משנתו: "ממשלה בלי החרדים, זה מצוין" • האזינו

יו"ר 'הציונות הדתית', חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ', קיים בסוף השבוע שעבר פגישת זום סגורה, במהלכה עמד על האתגרים הניצבים בפני הציבור הדתי הלאומי מול הציבור החרדי, כשגם האפשרות להקמת ממשלה ללא החרדים, עולה על הפרק. תוכן מעניין ממנה נחשף לראשונה ב'כל רגע'.

בפגישת הזום שהיתה סגורה ומצומצמת עבור 'רבני איגוד הקהילות', הציב סמוטריץ' אתגר למנות את הרבנים הראשיים הבאים ואף עוקץ "לנקות את מוסדות הרבנות הראשית משחיתות", לצד אתגרים נוספים.

סמוטריץ' שניצב כאתגר בפני החרדים, כמי שפועל לא אחת בנושאי דת, תקציבי הישיבות, ונושאים נוספים, כשלא מעט חרדים מביעים בו תמיכה ואף שומעים קולות של חרדים שצפויים לתת לו את קולם בקלפי.

 

"לא פשוט להשוות בינינו לעולם החרדי", אמר סמוטריץ' לרבני הקהילות והסביר, "אנחנו בהרבה דברים טובים מהם, יש דברים שאנחנו קיבלנו יותר ויש דברים שאנחנו מקבלים פחות". ומדוע חשוב להצביע דווקא לו? "בסופו של דבר, כוח פוליטי לא נמדד בעיניים היפות, הוא נמדד באצבעות", נראה ח"כ סמוטריץ' אומר בשיחת הזום שתוכנה הגיע לידי 'כל רגע'.

יו"ר 'הציונות הדתית' מוסיף ואומר כי "קבלת תקציבים קואליציוניים נמדד באצבעות, כך גם מינויי רבנים", כשהוא מתריע בפני הרבנים המשתתפים בשיחת הזום כי "כל עוד אנחנו נהיה ארבעה / חמישה מנדטים ולש"ס יהיו שמונה מנדטים - לא נוכל לקבל את משרד הדתות". הח"כ הסרוג מציב את מינוי הרבנים הראשיים הבאים לעשור הקרוב, כיעד בקדנציה הנוכחית בתקווה שתשלים את ימיה או לפחות תאריך ימים.

מי שמתיימר לייצג את הצינות הדתית כולה, מציין כי הפעם האחרונה שהציונות הדתית החזיקה בתפקיד השר לשירותי דת, היה "כשהיינו בממשלה בלעדיהם (החרדים א.ק.) יחד עם יש עתיד". כשהוא מציג תרחיש כי הציונות הדתית תכנס לממשלה ללא החרדים, והוא רואה זאת דווקא כאפשרות מבורכת. "אם נלך לממשלה בלי חרדים, אז לא רק שנמנה רבנים, ננקה גם שחיתויות", הצהיר ח"כ סמוטריץ' בשיחה שחלקה הגיעה לידי 'כל רגע'.

מאידך, סמוטריץ׳ מודה כי אם מפלגתו תיכנס לממשלה ללא המפלגות החרדיות, יהיו לכך גם מחירים פוליטיים אחרים; "צריך רק לחשוב אם המחיר שווה את זה, שתהיה פגיעה ופרצה בסטטוס קוו בשבת, גיורים בכשרות וכו', צריך לחשוב אם שווה את זה", שב ואמר.

עוד הוסיף חבר סמוטריץ׳ ואמר: "אם יכולנו להיות בממשלה שאנחנו מנהלים אותה ובלי החרדים, כך שבכיפופי הידיים האלה של תקנים במועצות הדתיות ורבנים זה בוודאי מצוין. אבל בסוף צריך לבחור אם הולכים לממשלה עם החרדים שהם גדולים ואנחנו קטנים ואז הם מנצחים אותנו, או שבאמת הולכים לקדנציה אחת בלעדיהם, אבל יש מחיר כבד מאוד שנפסיד המון דברים אחרים".

(השתתף בהכנת הידיעה: יאיר כלפא)

 

art

 צבע אדום