מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרבי מסאטמר ריגש את טראמפ והאסיר החסיד שוחרר לחופשי

הבלתי ייאמן קרה. האסיר החרדי שלום וייס, יצא לחופשי 20 שנה אחרי שנגזרו עליו 835 שנות מאסר. לידי 'כל רגע' הגיע מכתב מרגש ששיגר הרבי מסאטמר לנשיא לשעבר טראמפ, שגרם לו לאשר את השחרור • "אתה האדם היחיד בעולם שאלוקים הביא שיכול לקצוב את עונשו"

הרבי מסאטמר ריגש את טראמפ והאסיר החסיד שוחרר לחופשי

שמחה גדולה ואנחת רווחה בקהילה החרדית בארה"ב, עם שחרורו הבלתי ייאמן של הנגיד ר' שלום וייס, מחשובי חסידי סאטמר, בן ה-66, שנידון למאסר הממושך ביותר בתולדות ארה"ב בגין עבירות צווארון לבן. לא פחות מ-835 שנות מאסר, כאשר עד כה ריצה 20 שנה ושוחרר היום (רביעי), הודות לחנינה שהעניק לו נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ.

ל'כל רגע' נודע כי מי שפעל השתדלות רבה עבורו, הוא האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שהתיישב לכתוב מכתב מיוחד לנשיא הרפובליקני ובו שטח את בקשתו לשחרר את ר' שלום לחופשי. 

לידי 'כל רגע' הגיע המכתב שנכתב באנגלית וחתום בכתב ידו של הרבי, שחולל את הנס והוביל לשחרורו המיידי, של האיש שחשב כי לא יראה כבר אור יום בחייו.

האדמו"ר מסאטמר פותח את מכתבו, "לכבוד נשיא ארצות הברית, במהלך עבודתך החשובה בהתמודדות עם נגיף הקורונה, ונותן לעם האמריקאי את כל מה שצריך בהנהגה עוצמתית שהם זקוקים לה בזמנים קשים שכאלה, אני פונה אליך מהלב בנוגע להענקת חנינה לשלום וייס".

הרבי סיפר לנשיא כי "האיש היה תומך ביתומים ואלמנות כשהוא היה איש עסקים מצליח, אדון וייס נמצא עכשיו בכלא בגלל עבירות של צווארון לבן עדיין נשארו לו שנים רבות בכלא".

שלום וייס בצעירותו, לצד הרבי ה'ברך משה', זצ"ל ובניו אדמו"רי סאטמר.

"כאדמו"ר של המשפחה שלו, אני יודע שהוא השתנה ונהיה אדם חדש והוא מכה על חטא על ההתנהגות שלו שהביאה למצבו הנוכחי".

הרבי הסביר במכתבו מדוע יש להעניק לו חנינה בשל נסיבות הומניטריות: "האיש קיבל עונש של 835 שנים בכלא, מתוכם הוא ריצה כבר 20, אדון וייס סובל כבר כמה שנים ממצב בריאותי רע, בעיות לב ומחלות נוספות, אחרי שהוא למד לקח בשני העשורים האחרונים, הוא אדם שבור ללא שום תוכנית לבצע עבירות כאלה שוב".

"אדוני הנשיא אתה האדם היחיד בעולם שאלוקים הביא שיכול לקצוב את עונשו, ואתה האדם שנילחם להעביר חוק למען אסירי צווארון לבן", שיבח הרבי את הנשיא ה-45 של ארה"ב.

"אני פונה אליך שתחון אותו ותיתן לו הזדמנות נוספת להפוך לאזרח הגון, אנא ממך תחון את שלום וייס, הוא נמצא בכלא ואסירים רבים נפגעו מנגיף הקורונה".

"כמנהיג ורב של הקהילה האורתודוקסית הגדולה בארצות הברית, אני מקווה ומתפלל שתמשיך להנהיג ותביא שלום לכל האמריקאים, אני מברך אותך בהמון הצלחה בכל הענייניים האישיים, הפוליטיים והעסקיים".

אלו הם תוכן דבריו המרגשים של האדמו"ר שעשו ככל הנראה רשם על הנשיא אוהד היהודים הגדול בהיסטוריה של ארה"ב שהחליט לאשר את החנינה.

בתמונה שהגיעה לידי 'כל רגע' נראה שלום וייס בן ה-66 (במרכז), מחובק עם העסקן ר' משה מורגרטן (משמאלו) שפעל עבורו ועבור אסירים יהודים רבים ומי שהיה ממובילי החוק למען הקלה בעונשם של אסירי צווארון לבן שמעדו בפעם הראשונה.

 

 

art

 צבע אדום