מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סקר: סמוטריץ' בחוץ; הליכוד כפול מסער

הליכוד מתחזק בעוד מנדט על חשבון גדעון סער. הפער בין שתי המפלגות גדל תוך כחודש, משישה מנדטים ל-15. כך עולה מסקר 'חדשות 12' המתפרס הערב. חולדאי מתקרב לאחוז החסימה, גנץ עובר אותו. סמוטריץ' מתרחק מהכנסת ובוגי יעלון לא רואה אותה אפילו בפריסקופ של צוללת

סקר: סמוטריץ' בחוץ; הליכוד כפול מסער

ככל שקרב זמן הגשת הרשימות, מפלס המתח בין המפלגות עולה ושינויים חדשים צצים להם חדשים לבקרים. יו"ר כחול לבן בני גנץ שבנה על חיבור אפשרי עם לפיד נחל אכזבה לאחר שהאחרון הוגיע כי זה לא יקרה בשום קונסטלציה, ומנגד ראש הממשלה נתניהו הפסיד לבנט שהצליח להחתים את 'השולמנים' אצלו. אצל החבר לשעבר סמוטריץ' עדיין אין שינויים מפתיעים וחיבורים חדשים עדיין לא נראים באופק.

מסקר שערך מנו גבע עבור חדשות 12 עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום (שלישי), מפלגת השלטון - הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 30 מנדטים - ירידה משמעותית בכוחה אך היא עדיין שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת. תקווה חדשה בראשות גדעון סער נחלשת בסקרים ומקבלת חצי מכוחה האלקטורלי של הליכוד - 15 מנדטים בלבד,  בפער של מנדט אחד בלבד מיש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד מקבלת 14 מנדטים.

ימינה בראשות נפתלי בנט מקבלת 13 מנדטים. עלייה משמעותית בכוחה האלקטורלי, אך ירידה לעומת מה שניבאו לה הסקרים, כשאחריה הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה שנחלשת משמעותית ומקבלת 10 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי שומר על כוחו כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן מקבלת 8 מנדטים אף היא.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת שבעה מנדטים, ואחריה מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 6 מנדטים  לבן בראשות בני גנץ מתחזקת מעט לעומת הסקרים האחרונים ומקבלת 5 מנדטים והישראלים בראשות רון חולדאי סוגרת את הרשימה קרוב מאוד לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

סמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה ומקבל 1.9% מקולות הבוחרים, הבית היהודי עם 0.6% ועוצמה יהודית עם 0.5%. כולם יחד מגיעים ל-3 אחוזים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות המפלגות הבאות: הציונות הדתית של סמוטריץ', העבודה, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר, המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה, תנופה בראשות עפר שלח, גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס, הבית היהודי, וכן 'ותיקי ישראל' בראשות דני יתום.

בחלוקה לגושים, גוש הימין, הכולל את הליכוד, והחרדים עם 46 מנדטים, גוש "רק לא ביבי" הכולל את סער, לפיד, חולדאי, מרצ, ליברמן, כחול לבן והערבים עם 61 מנדטים וימינה עם 13 מנדטים.

פרשן 'חדשות 12' עמית סגל, שהציג את הסקר מנתח ואומר כי הליכוד מתחזק בעוד מנדט על חשבון סער. הפער בין שתי המפלגות גדל תוך כחודש משישה מנדטים ל-15. כרגע זה פחות ראש בראש ויותר מפלגה אחת גדולה מול צרור בינוניות. חולדאי מתקרב לאחוז החסימה, גנץ עובר אותו. סמוטריץ מתרחק מהכנסת ובוגי יעלון לא רואה אותה אפילו בפריסקופ של צוללת.

 

art

 צבע אדום