מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 29°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בתום יממה כואבת: מכה לטראמפ: שורת בכירים בבית הלבן התפטרו

המהומות בגבעת הקפיטול: שעות אחרי נאומו של הנשיא היוצא טראמפ ששלהב את ההמונים והביא בסופו של דבר לפריצה אלימה לבניין הממשל, מצהירים שורת בכירים בבית הלבן על התפטרותם מתפקידם וכוונתם לסייע לקדם את התמנותו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לנשיאות - כמחאה 

בתום יממה כואבת: מכה לטראמפ: שורת בכירים בבית הלבן התפטרו

שעות ספורות לאחר פרוץ המהומות בוושינגטון הבירה ומיד לאחר חידוש הדיון בסנאט אודות אישור בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ה-46 של ארצות הברית, שורה של בכירים בבית הלבן הודיעו על התפטרותם.

‏ראש הסגל של הגברת הראשונה מלניה טראמפ, אשתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ששימשה גם דוברת ומנהלת תקשורת בבית הלבן, סטפני גרישם, התפטרה הלילה מתפקידה. ‏גם סגנית דוברת הבית הלבן, שרה מת׳יוס, התפטרה מתפקידה וכן ‏המזכירה החברתית של הבית הלבן, ריקי ניקיטה, התפטרה גם היא מתפקידה.

‏על פי דיווחים, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, רוברט אובריאן, סגנו, מתיו פוטינגר, וסגן ראש סגל הבית הלבן, כריס לידל, שוקלים להתפטר מתפקידם. ‏שרת התחבורה של ארה"ב, איליין צ'או, שוקלת להתפטר גם היא. צ'או היא גם אשתו של מנהיג סיעת הרוב הרפובליקני בקונגרס, מיטצ' מקונל.

זו לא המכה היחידה לנשיא טראמפ. במהלך הלילה חזרו בהם חלק מהסנטורים שהודיעו שלא יתמכו בבחירתו של ביידן לנשיא. ‏הסנאטורית קלי לופלר חזרה בה מכוונתה להתנגד לאישור תוצאות הבחירות: "מצפוני אינו מאפשר לי להתנגד לאישור האלקטורים, מתפללת שאמריקה לא תחווה יום אפל כזה שוב". היא נענתה במחיאות כפיים - בין היתר מסגן הנשיא מייק פנס. גם הסנאטור סטיב דיינס חזר בו מהכרזתו שלא לתמוך בבחירת ביידן.

מוקדם יותר הודיע גם הסנאטור ג'יימס לאנקפורד, אחד מ-12 הסנאטורים שהתכוונו להתנגד לתוצאות הבחירות, ורצה להקים ועדה שתבחן את אותן, כי הוא נסוג בו מכוונתו: "הוועדה שביקשנו לא תקרה בשלב הזה. הלילה אנחנו מתקדמים לקראת הסמכתו של ביידן לנשיא".

נזכיר כי ה"ניו יורק טיימס" דווח כי הנשיא היוצא דונלד טראמפ דחה בקשות שהופנו אליו לאשר שליחת כוחות של המשמר הלאומי לדיכוי המהומות של תומכיו שהסתערו והשתלטו על בניין הקפיטול בוושינגטון הבירה. גורמים בממשל טראמפ אמרו ל"טיימס" כי בסופו של דבר היה זה סגן הנשיא מייק פנס שאישר את ההוראה לשלוח 1,100 חיילים של המשמר הלאומי שמוצבים באזור הבירה בניגוד לרצונו של טראמפ.

 

art

 צבע אדום