מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חשיפה: אפליה בדרך לדרכון הירוק: בית כנסת לא - מסעדות ואירועים כן

בעוד במשרד הבריאות עמלים בכל הכוח להביא פתרון שיאפשר חזרה לשגרה לאלו שכבר חוסנו או נדבקו, מתברר כי הפתרון מיועד בעיקר לאלו המבלים במלונות וחדרי כושר ופחות לבתי כנסת ומוסדות חינוך | במסגרת דיון בוועדת חוקה היום תעלה מצגת שתביא פתרון לבעיית האפליקציה החדשה והטלפונים הכשרים

חשיפה: אפליה בדרך לדרכון הירוק: בית כנסת לא - מסעדות ואירועים כן

חשיפה: שוב אטימות ואפליה של משרד הבריאות מול הציבור החרדי, כפי שהיה בחודשים האחרונים בו מיהרו לסגור את בתי הכנסת, גם כעת בדרך לשחרור ההגבלות והנפקת ה'דרכון הירוק' למחלימים ולמתחסנים משרד הבריאות מפלה בין בתי הכנסת למסעדות ולאירועים.

בשעה הקרובה צפויה ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר לדון בהליך הנפקת הדרכון הירוק שיונפק למחלימי קורונה מאושרים, למי שביצע בדיקות סירולגיות ישראליות ולמי שהתחסן בשתי המנות של החיסון שכבר יצא לדרך.

במסגרת הדיון בוועדת החוקה צפוי יו"ר הוועדה יעקב אשר להציג פתרון גם לציבור החרדי, בעוד הדרכון הירוק שמציגים משרד הבריאות יהיה באפליקציה בסלולר, כאשר רוב החרדים מחזיקים בטלפון כשר ללא אינטרנט מה שיקשה עליהם לקבל את הדרכון. מדובר ביוזמה שעלתה בוועדת החוקה לפני כמה חודשים והובילה לפתרון מול משרד הבריאות.

על פי המצגת אותה יציג חה"כ יעקב אשר, שערך המתכנת יענקי זיכרמן יונפקו כרטיסים, כדוגמת כרטיס מגנטי של קופות החולים למחלימי ומתחסני הקורונה, שיהיה בתוקף של חצי שנה, עד אז יתברר האם החיסון והנוגדנים נשארים גם לאחר ששה חודשים.

מהמצגת שנחשפת כאן לראשונה עולה כי במשרד הבריאות שוב מפלים את הציבור החרדי ואת ציבור המתפללים, נושא זה יעלה לאתגר בפני הנציגות החרדיות בוועדה שייאלצו להתעקש לשינוי עמדת משרד הבריאות ולהביא פתרון.

על פי המצגת, הדרכון הירוק יפתח את האירועים וכנסי תרבות למחזיקי הדרכון, במשרד עדיין שוקלים לאפשר פתיחת מסעדות, קניונים, מלונות וחדרי כושר למחזיקי הדרכון, בזמן שבמשרד הבריאות כבר מצהירים כי הדרכון לא יחול על בתי כנסת ומוסדות חינוך ותחבורה.

אנו נעקוב לראות האם השינוי יתבצע עוד קודם אישור הדרכון הירוק ונעדכן במידת הצורך.

 

art

 צבע אדום