עמית סגל: בפעם השביעית ברציפות: בנק ישראל הותיר את הריבית (4.5%) ללא שינוי.
כך הצילו עובדי הרכבת את החתונה יומיים לפני שהתקיימה
"צוותי הרכבת הצילו לי את החתונה": יומיים לפני חתונתה - נוסעת שהייתה בדרכה למשפחתה במגדל העמק איבדה תיק ובו עשרת אלפי שקלים, כתובת החתונה ומסמכי רבנות, תעודות זהות וכרטיסי אשראי – צוותי הרכבת איתרו את התיק והצילו את החתונה
צוותי רכבת ישראל מורגלים במתן סיוע לנוסעים הרבים החולפים בתחנות, אך האירוע שהתרחש לפני מספר ימים בתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה ריגש גם את העובדים הוותיקים ביותר.
לפני מספר ימים, בעת סיור שגרתי של מאיר אברג'יל, מנהל המשמרת בתחנת חיפה מרכז השמונה, ברציפי התחנה, ניגשה אליו נוסעת צעירה מבוהלת, שהייתה בדרכה מהמרכז למשפחתה במגדל העמק, וסיפרה לו כי זה עתה ירדה מהרכבת שהגיעה מתל אביב, ובעת שביצעה החלפת רכבות לתחנת מגדל העמק כפר ברוך, איבדה תיק ובו כעשרת אלפים שקלים בכסף מזומן וצ'קים המיועדים לחתונתה המתוכננת בעוד יומיים.
בתיקהיו גם מסמכים חשובים עבור החתונה, כגון אישור רבנות וכתובה. זאת לצד תעודות מזהות, כרטיסי אשראי ועוד.
אברג'יל פעל במהירות, ומיד כשהבין את חשיבות האבידה פתח בסריקות ברחבי התחנה ובמקביל הרגיע את הנוסעת ויצר קשר עם פקח הרכבת צחי כהן, שהחל בסריקת הקרונות.
בתוך מספר דקות מותחות עצבים, איתר פקח הרכבת את התיק על אחד המושבים בקרונות, ושמר עליו מכל משמר עד שהחזיר אותו לידי הנוסעת שהמתינה בתחנת חיפה מרכז השמונה.
"כשגיליתי שהתיק ובו מסמכי החתונה והכסף הרב אבד, הייתי בטוחה שאצטרך לדחות את החתונה, שגם כך מתקיימת באופן מצומצם בשל מגבלות הקורונה", מספרת הנוסעת ספיר, "ניגשתי למאיר בחוסר אמונה, והייתי בטוחה שהרכבת תפעל באיטיות ותעמיס עלי בירוקרטיה כגון מילוי טפסים וכ'. לשמחתי מאיר וכל צוותי הרכבת התגייסו במהירות והשיבו לי את התיק בתוך מספר דקות. אני מודה לכולם על שהצילו לי את החתונה."
"מיד כשהבנתי את משמעות האבידה ידעתי שאני לא מוותר עד שהנוסעת מקבלת חזרה את התיק", מספר מאיר אברג'יל, מנהל המשמרת בתחנת חיפה מרכז השמונה, "אני מאחל לספיר ובני משפחתה מזל וברכה, אושר רב ובהצלחה בחיי הנישואין ."
פקח הרכבת, צחי כהן, נזכר כי "זו לא הפעם הראשונה שהצלתי חתונה של זוג שנסע ברכבת, לפני מספר שנים איתרתי בעזרת עובדי הרכבת תיק ובו עשרות אלפי שקלים שהיו שייכים לזוג שהתחתן והיה בדרכו להפקיד את הכסף בבנק. אני מדגיש לכל נוסעי הרכבת לוודא היטב כי לא שכחו דבר מה ברכבת טרם הירידה מהקרון, ובמקרה של אבידה לפנות מיד לצוותי הרכבת או למוקד השירות הטלפוני".