מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הכנסת ה-23 התפזרה; הבחירות בניסן

ממשלת האחדות הפריטטית, כולל הרוטציה נכשלו ולאחר חודשים ספורים היא קורסת בקול רעש גדול לעבר בחירות רביעיות בתוך שנתיים. תאריך יום הבחירות הינו י' בניסן 

הכנסת ה-23 התפזרה; הבחירות בניסן

זה סופי וסגור: הכנסת ה-23 פוזרה באופן מעשי והבחירות לכנסת ה-24 יוצאות לדרך והן יתקיימו בעוד 91 יום בתאריך י' ניסן (23 בדצמבר) כשהניסיונות לבלום את הפיזור עד אתמול כשלו.

מדובר בהיסטוריה כשלראשונה הכנסת תתפזר מכוח אי העברת תקציב המדינה, כשעד כה הכנסות כולן, פוזרו על ידי חוקי פיזור או בתום קדנציה של הממשלה מה שהיה לדבר נדיר.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, נשא דברי סיום בישיבת המליאה לפיזור הכנסת ה-23 ואמר: "בשעה 00:00 תם המנדט, ומשלא אושר תקציב המדינה לשנת 2020, אני מכריז על התפזרות הכנסת ה-23. אנו מצויים בתקופה מורכבת ומרובת אתגרים, ועם זאת גם מרובת מחלוקות. המחלוקות הקיימות בציבור, מצאו את ביטוין באופן טבעי גם כאן בבניין הזה".

לדבריו, "אנו יוצאים למערכת בחירות לא פשוטה, אני קורא מכאן לכל אחת ואחד מאיתנו, וכל אחת ואחד מאזרחי ישראל – להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות".

"אני מודה לכלל חברות וחברי הכנסת, הנהלת הכנסת ועובדי הכנסת על המאמץ הגדול לקיים שגרה פרלמנטרית בתנאים מסובכים של תקופה מאתגרת זו". כך יו"ר הכנסת שהחזיק בתפקיד במשך כחצי שנה.

הבחירות כאמור יתקיימו ארבעה ימים בלבד קודם חג הפסח, דבר שיקשה במעט על הציבור החרדי לפעול לגייס עובדים בקלפיות ועובדים בהליך ספירת הקולות, שיתקיימו גם במהלך חול המועד.

הניסיונות שנעשו בימים האחרונים למנוע את הבחירות, לפחות בשבועיים נדחו, זאת לאחר שבכחול לבן חזרו בהם מהסיכומים מול הליכוד והציבו מספר תנאים שנתניהו לא יכול היה להרשות לעצמו לעמוד בהם.

המפה הפוליטית מלאה בתככים, כאשר סימני שאלה רבים בכל הנוגע למפת הגושים, לעתיד כחול לבן, למפלגות של נפתלי בנט וגדעון סער. כשכל אלה יתחילו להתבהר בימים הקרובים ובשיאם בעת הגשת הרשימות 45 ימים קודם יום הבחירות.

עוד נושא שילווה את הבחירות הוא נושא הקורונה, כשבוועדת הבחירות נאלצים להתמודד עם האתגר הבריאותי ולמצוא דרכים לקיים מערכת בחירות כשאלפי מבודדים וחולים יצטרכו לממש את זכותם הדמוקרטית בדרך בטוחה כלשהי.

 

art

 צבע אדום