כאוס בשדה התעופה: הנוחתים בנתב"ג נלקחו לבידוד בליווי ניידות

החלטת הקבינט שהתקבלה היום בעקבות החשש ממוטציה שהתגלתה בנגיף הקורונה בבריטניה, מהשבים לישראל נלקחה עוד במטוס דגימת קורונה ובהגעתם ארצה הם הופתעו לגלות כי הם נלקחים בליווי ניידות משטרה למלוניות קורונה לבידוד | "אין לי בגדים. אני לא יודע מה לעשות"

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 20.12.2020 | 17:05

אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בעקבות ההחלטה הדרמטית והפתאומית של קבינט הקורונה היום (ראשון) בצהריים להכניס לבידוד את השבים ממספר מדינות ובראשן בריטניה, 600 נוסעים שנחתו מטיסות שהגיעו מבריטניה נלקחו לבידוד במלוניות הקורונה ללא כל הודעה מראש.

אחד הנוסעים ששב הבוקר מלונדון בטיסת איזיג'ט התייחס למצב החדש שנוצר ואמר ל'מעריב' כי "היה אדם ממשרד החוץ שאמר לכולם שמי שמגיע מלונדון צריך להיכנס לבידוד. אני מאוכזב, יש המון אנשים שכועסים כי לא יודעים מה קורה, אין לי בגדים וציוד ואני לא יודע מה לעשות. אי אפשר לקבל החלטה שכזו 45 דקות לפני שהמטוס נוחת. אני מבין את הבעיה, אבל כשבדקנו באינטרנט לפני הטיסה, המצב היה שונה. לקחו לנו את השליטה מהידיים וזה מתסכל".

כאמור, מהנוסעים נלקחה בדיקת קורונה כבר כשהיו על המטוס, ובנחיתתם בישראל הם נשלחו בליווי ניידות משטרה לבידוד במלוניות הקורונה, שם ישהו בבידוד למשך 14 יום או למשך 10 ימים בכפוף להצגת שתי בדיקות שליליות.

כזכור, מוקדם יותר היום קבינט הקורונה אישר את דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרוייקטור הקורונה פרופסור נחמן אש, לעצור את כל הטיסות מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה עד להודעה חדשה, זאת בעקבות המוטציה החדשה של הקורונה שהתגלה בריטניה והתפשטה משם לדנמרק ודרום אפריקה.

"אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה", אמר נתניהו ופירט כי "ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו".

נתניהו ציין כי "כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב".

לגבי אלו שחוזרים כעת משלושת המדינות הללו הוחלט בקבינט כי מגן דוד אדום יעלו על המטוסים ויערכו בדיקות קורונה לנוחתים ולאחר מכן הם יילקחו לבידוד במלוניות הקורונה.

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום