מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 30°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 30°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טענות על שחיתות של המפכ"ל החדש; המשטרה: ניסיון להטיל דופי

אמיר אוחנה מי שמשמש כיום כשר לביטחון פנים הכריז השבוע כי ניצב קובי שבתאי ישרת כמפכ"ל הבא של ישראל | המינוי עוד זקוק לאישור מהוועדה למינוי בכירים אך נראה כי דווקא כעת מתחילים להיערם הקשיים | שני דיווחים מהעבר המטילים דופי במהימנותו פורסמו בכלי התקשורת

טענות על שחיתות של המפכ"ל החדש; המשטרה: ניסיון להטיל דופי

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אומנם הכריז שלשום (שלישי) על ניצב קובי שבתאי כמפכ"ל הבא של ישראל. את המינוי צריכה לאשר ועדת גולדברג למינוי בכירים, וכבר כעת נראה כי מתחילים להיערם הקשיים.

דיווח שפורסם אתמול במספר כלי תקשורת סיפר על כך שקובי הורה לשוטרת להעביר מידע משטרתי חסוי לחברת ביטוח פרטית. מח"ש פתחה בחקירה, אולם היא נסגרה בלחץ בכירים.

סיפור אחר שמלווה את שבתאי עוד מתקופתו כמפקד מרחב שרון הוא מתחם אירועים קטן שנבנה על ידי חבר של שבתאי על גג המרחב מבלי שניתן לו היתר בנייה ומבלי שהמשטרה שילמה את אגרות הבנייה הנדרשות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו על הניסיון להטיל דופי במפקד מג"ב על רקע בחירתו לתפקיד המפכ"ל. הטענות נבדקו ואין בהן ממש. הפרגולה שנבנתה במרחב שרון בשעתו על גג מתקן משטרתי המשמש לרווחת השוטרים קיבלה את כלל האישורים הנדרשים בהתאם להליך המקובל. טעות אנוש של אי תשלום האגרה בזמן תוקנה והנושא הוסדר לחלוטין לפני זמן רב.

"בכל הנוגע לטענות בדבר העברה של מידע משטרתי לכאורה, הרי שהמידע נבדק בעבר. בבדיקת מח"ש לא נמצא כל חשד לביצוע עבירה פלילית. בנוסף, מונה קצין בודק בדרגת ניצב לבדיקת הנושא, שבסיומה המליץ על גניזת התיק. כל ניסיון לשוב ולהעלות את הטענות נועד לפגוע בשמו הטוב של קצין ערכי ומוערך שנבחר לתפקיד המפכ"ל".

גורם במשטרה אומר ל'בחדרי' כי "זה היה צפוי שברגע שיודיעו על המינוי אנשים יוציאו דברים מהאוב על מנת לסכל את זה. שבתאי הוא האיש המתאים ביותר לתפקיד וחבל שמנסים לחבל במינוי. זה יפגע בארגון ובעם ישראל. אין מתאים ממנו לכהן כמפכ"ל. הוא איש ערכי, ישר וצנוע".

 

art

 צבע אדום