מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 30°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 30°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הלם בצפון: הרב הדליק נרות ונפטר פתאומי

הגאון הרב אבנר מלכה זצ"ל רב המושב מגדים בצפון ומהרבנים המוכרים שהפריחו את השממה במקום הלך לעולמו בפתע פתאום לאחר שהדליק את הנר הראשון בבית הכנסת וערך חופה לזוג בחצר ביתו 

הלם בצפון: הרב הדליק נרות ונפטר פתאומי

הלם בצפון: הגאון הרב אבנר מלכה זצ"ל רב המושב מגדים - חוף כרמל נפטר הלילה לבית עולמו באופן פתאומי מדום לב והוא בן 53 בפטירתו.

הרב מלכה הדליק אתמול את הנר הראשון של חנוכה בבית הכנסת במושב ואף ערך חופה וקידושין בחצר ביתו לזוג שנישאו בשעה טובה ומוצלחת. 

אמש בסמוך לשעה 21:00 התקבלה קריאה במוקד איחוד הצלה על דום לב בישוב מגדים במועצת חוף הכרמל מתנדב שגר בישוב הגיע בתוך דקות בודדות וביצע פעולות החייאה תוך מתן שוקים חשמליים ממכשיר הדפיברלטור בהמשך פונה תוך כדי החייאה לבית חולים רמב"ם בחיפה שם המשיכו להילחם על חייו כשלמגינת לב נאלצו לקבוע את מותו.

היה תלמיד חכם ושימש כרב המושב מגדים במשך 25 שנה, הרב מלכה החליף את הראשון לציון הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים שהיה רב המושב לפניו.

במשך עשרים וחמש שנה עשה פעילות גדולה במושב והפריח את השממה הרוחנית, הרב מסר שיעורי תורה קירב את התושבים לתורה ומצוות.

ר' ניר קריאס מטירת הכרמל מספר על דמותו של הרב מלכה: "אני הכרתי את הרב אישית והיינו נפגשים בכל שבוע, הוא היה אהוב על הברית מזכה הרבים והכול במאור פנים, הייתה לו אהבת ישראל שאין כדוגמתה". 

"הוא היה איש חסד ברמ"ח אבריו, במושב מגדים המסורתי הקים בית הכנסת לתפארת שאין בהרבה מקומות כאלו בתי כנסת, מאות זוגות נישאו אצלו, זה לא נתפס שאני מדבר עליו בלשון עבר".

במושב מגדים שהינו הוציאו הודעת אבל "בצער רב, בהלם מוחלט וביגון קודר, ועד מגדים מודיע על פטירתו ללא עת של רב המושב, כבוד הרב אבנר מלכה זצ"ל. אבדה כבדה נפלה על כולנו. כל בית מגדים משתתף בצער המשפחה".

מסע הלוויה הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת וישב) בשעה 11:15 בבית העלמין בחיפה בשער ברוש שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

art

 צבע אדום