מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 30°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 30°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הקבינט אישר: סגר לילי למשך שבועיים; השר דרעי זועם

קבינט הקורונה שהתכנס הערב, אישר להטיל סגר לילי על כל מדינת ישראל החל מיום רביעי הקרוב משך שבועיים. זאת למרות התנגדות שהביע מ"מ המפכ"ל וכן פרויקטור הקורונה שסבר כי הוא לא יעיל | גם השר דרעי זעם וטען כי הוא משמש כחותמת גומי

הקבינט אישר: סגר לילי למשך שבועיים; השר דרעי זועם

שרי קבינט הקורונה שהתכנסו הערב (שני) אישרו סגר לילי למשך שבועיים ימים ובתוכם שמונת ימי החנוכה.

הסגר יחל מליל רביעי הקרוב - נר ראשון של חנוכה, והוא יימשך שבועיים, כשהפרטים המלאים לגבי אופן יישומו ייקבעו בדיון קבינט מחר או ביום רביעי, ייקבעו הגבלות מרחק יציאה מהבית, וכן הגבלות על התחבורה הציבורית.

בשלב זה, הקניונים והחנויות השונות יישארו בינתיים פעילים, אולם הם הם יאלצו לסגור מוקדם בהתאם לשעות העוצר הלילי. כמו כן התחבורה הציבורית תחזור למתכונת מצומצמת.

ל'כל רגע' נודע כי חבר הקבינט, השר אריה דרעי זעם קודם ההצבעה על הסגר ותקף: "מבלי לדעת מה השעה של הסגר ואיך זה יתנהל בצורה מקיפה אני לא מוכן להצביע".

על פי ההצעה שנידונה הערב, הסגר הלילי יימשך בכל לילה מ-18:00 או 19:00 עד ל-05:00 או 06:00 בבוקר. בנוסף, תחול מגבלת מרחק מהבית. עוד יחליטו השרים על כיתור אזורים מוגבלים, מניעת התקהלויות, בדיקות ומלוניות לשבים מחו"ל.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר בישיבה: "אם אני מסתכל על האפקטיביות של סגר לילי מול התוצאה, ההמלצה היא לא לבצע סגר לילי".

דעתו אינה דעת יחיד. גם יו"ר 'מגן ישראל', פרופ' נחמן אש, סירב להביע התנגדות לסגר לילי, אך טען כי הוא לא יעיל. ‏"לסגר הלילי יהיה אפקט חלקי. זה יוביל לריסון מהודק בוודאי. יעברו שבועיים, האפקט של הריסון המהודק לא יתחיל וכבר נגיע למספרים של הסגר המלא. ההצעה הזו היא כמו להגיד שב-2.1 אנחנו נכנסים לסגר מלא", אמר בתחילת הדיון.

 

 

art

 צבע אדום