מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 30°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 30°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דרישה: לקצר את תקופת הבחירות ל 45 יום

תרחיש הבחירות כבר נראה באופק, ויש מי שמבקש לקצרו ולהקדימו | לנוכח האתגרים הקשים שמציבה מגיפת הקורונה להליך התקין של מערכת הבחירות, הוגשה הצעת חוק שתקצץ באחוזים גבוהים במימון מערכת הבחירות 

דרישה: לקצר את תקופת הבחירות ל 45 יום

הבחירות באם אכן יתקיימו מכוח פיזור הכנסת, צפויות להיות מאתגרות ולו בגלל מצב הקורונה בישראל עם קושי להתכנס לתורי ענק וכן חולים או מבודדים שיאלצו להצביע.

כל האתגרים הללו עלו לדיון בפני ועדת הבחירות, שצפויים כבר בקרוב לדאוג להוספת אלפי קלפיות, במקרה של בחירות, בכדי למנוע התקהלויות וגם לגבש רשימת קלפיות לחולי קורונה או למבודדים שיחשבו כמצביעים במעטפה כפולה, דבר שמן הסתם שיעכב את הספירה.

כך או כך, בכנסת כבר מעלים דרישה לקצר את תקופת קמפיין הבחירות מ90 יום (שלושה חודשים) ל 45 יום בלבד (חודש וחצי) כדי להקל על הפוליטיקאים שגם כך לא יכולים לצאת לקמפיין שטח וגם ליציבות הממשלתית.

חה״כ אופיר סופר (ימינה) הגיש הצעת חוק המבקשת לקצר את תקופת הבחירות ל-45 ימים במקום 90 כמקובל בחוק, ובנוסף בימינה דורשים לקצץ ב- 70% ממימון כספי הבחירות.

בימינה אומרים כי ההצעות האלו יביאו ל"תהליך מהיר לבחירת כנסת והקמת ממשלה חדשה ויציבה", וכן ל"מערכת בחירות זולה ולא בזבזנית בתקופת משבר כלכלי קשה", לצד "צמצום הפילוג והשיסוי הנלווים למערכות הבחירות".

בחלק מסיעות הבית כבר הודיעו כי הם יתמכו בחוק לקיצור ימי הבחירות, אך לא ברור אם בוועדת הבחירות יוכלו להתארגן כראוי להליך שמן הסתם גם יפגע במפלגות חדשות שמבקשות לקום ולהתמודד.

 

art

 צבע אדום