מבזקים +
תל אביב 18°c
באר שבע 17°c
חיפה 20°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 27°c
אשדוד 18°c
כ"ג חשון התשפ"ה | 24.11.2024
תל אביב 18°c
באר שבע 17°c
חיפה 20°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 27°c
אשדוד 18°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האם בעל עסק יכול לגבות תשלום על ביטול העסקה שלכם

לאחר ההבהרה מהי עסקה מתמשכת וכיצד ניתן לבטלה, הפעם עם תוצאות ביטול העסקה • האם קיים דמי ביטול בעסקה מתמשכת? כיצד יבוצע החזר התשלום? ואילו טיפים כדאי לכם לממש בכדי שלא תפסידו בביטול העסקה?

האם בעל עסק יכול לגבות תשלום על ביטול העסקה שלכם

בפעמים הקודמות ראינו מהי עסקה מתמשכת ואיך ניתן לבטל אותה. הפעם אנחנו מתקדמים לתוצאות הביטול.

אחת הזכויות של העוסק במקרה של ביטול עסקה היא הפשרות לגבות דמי ביטול.

האם יש דמי ביטול בעסקה מתמשכת?

ברב העסקאות ניתן לגבות דמי ביטול. דמי הביטול תלויים בסוג העסקה. כך למשל יש עסקאות שניתן לגבות בגינן דמי ביטול מהצרכן בשיעור של עד 5% משווי העסקה או 100 ש"ח - לפי הנמוך מבניהם. בנוסף, אם נעשתה התקנה בבית הצרכן, הצרכן עשוי להיות מחויב בדמי התקנה בסכום של עד 100 ש"ח.

כאשר מדובר בביטול עסקה לאחר שכבר נעשה שימוש בשירות, על הצרכן לשלם תשלום יחסי עבורו מה שצרך. כלומר, הצרכן יחויב בתשלום עבור שווי השירות עד למועד ביטול העסקה.

איך יבוצע החזר התשלום?

  • התשלום יוחזר בהתאם לאופן ביצוע העסקה כמפורט להלן:
  • עסקה בכרטיס אשראי - העוסק יבטל את החיוב אצל חברת כרטיס האשראי של הצרכן.
  • עסקה בהרשאה לחיוב חשבון (הוראת קבע) כאשר החשבון חויב - העוסק יזכה את חשבון הצרכן בסכום החיוב הרלוונטי.
  • עסקה בכרטיס אשראי כאשר חשבון העוסק כבר זוכה - העוסק יודיע לחברת כרטיסי האשראי של הצרכן על ביטול העסקה וחברת האשראי תזכה את כרטיס האשראי של הצרכן בסכום החיוב במועד החיוב העוקב להודעת הביטול. כל זאת בתנאי שבאפשרות החברה להיפרע מהעוסק בשל העסקה שבוטלה. אם החברה אינה יכולה לזכות את הצרכן מהסיבה שאינה יכולה להיפרע מהעוסק, חובתו של העוסק להשיב את התמורה לצרכן במזומן או בשיק מזומן.

נקודות חשובות!

כאמור, עוסק מחויב ליידע את הצרכן בכתב, עד למועד אספקת השירות או המוצר, על הדרכים למסירת הודעה על ביטול העסקה, את פרטי ההתקשרות לגבי כל אחת מדרכי הביטול, ואת הפרטים שעל הצרכן לכלול בהודעת הביטול.

המידע ייכתב בחוזה, בטופס גילוי או במסמך המפרט את עיקרי העסקה. בנוסף, המידע יפורט על גבי החשבונית, הקבלה או הודעת התשלום.

בעסקה לתקופה קצובה, שלא נדרשת לגביה הסכמה מפורשת של הצרכן להמשך ההתקשרות, המידע יפורט גם בהודעה על מועד סיום העסקה, הנשלחת לצרכן.

אם יש לעוסק אתר אינטרנט, המידע יפורט בדף הראשי של האתר. אם מדובר באתר שבאמצעותו ניתן גם לבצע את העסקה, המידע לגבי ביטול העסקה ייכתב בדף הראשי ליד הקישור המאפשר לבטל את העסקה.

החל מאוגוסט 2011 - כל לקוח שמצטרף לחברת תקשורת או מחדש הסכם קיים, יצטרף לתוכנית ללא קנס יציאה.

החל מנובמבר 2011 - כל לקוח שנמצא בהתחייבות לספק התקשורת שלו, יוכל להתנתק ולשלם קנס מופחת על-פי החישוב הבא: 8% X מספר החודשים שנותרו לסיום ההתחייבות X ממוצע סכום החשבוניות (ללא חיובי ציוד).

טיפ!

- יש לשמור על הקבלה (חשבונית) של עסקת רכישת המוצר.

- אם העסקה נעשית בטלפון (כגון רכישת מנוי אינטרנט), מומלץ להקליט את השיחה ו/או לרשום את פרטיה (כולל התאריך, השעה ושמו המלא של נציג המכירות).

לתשומת לב! לעיתים קיימת זכות ביטול גם בחלוף המועד שבחוק ואף ללא דמי ביטול!  יש מקרים שהעוסק אף מחוייב בפיצויים לצרכן!!

לעומת זאת, יש מקרים שהצרכן לא יהיה זכאי לביטול העסקה והכל תלוי בפרטים של המקרה הספציפי.

האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי והשימוש בו הינו באחריות המשתמש

מאת: עו"ד אסתי וייסלר, מזניקה כלכלית אנשים ועסקים באמצעות כלים משפטיים

 

 צבע אדום

art