מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דרמה עולמית: חוסל מנהל תוכנית הגרעין האיראנית; נורה מטווח אפס

ביום שישי סמוך לכניסת שבת חוסל ראש תכנית הגרעין האיראנית על ידי אלמונים שהתקרבו אליו וירו בו מטווח אפס | לפני כשנתיים, הזכיר אותו ראש הממשלה נתניהו בעת שהציג את הארכיון שהצליחה ישראל לגנוב מאיראן בנושא הגרעין

דרמה עולמית: חוסל מנהל תוכנית הגרעין האיראנית; נורה מטווח אפס

המדען הראשי שחוסל באיראן צילום: באדיבות המצלם

מוחסן פחריזאדה, אחד היעדים הבכירים ביותר לסיכול תוכנית הגרעין של איראן, חוסל ביום שישי בסמוך לכניסת שבת. עמד בראש תכנית הגרעין האיראנית.

לפי הדיווחים בתקשורת הזרה, אלמונים התקרבו אליו בעיר אבסרד שבצפון איראן, וירו בו מטווח אפס בראשו, בתקשורת העולמית דווח כי הוא היה המדען היחיד שהזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהציג את ארכיון הגרעין האיראני שנתפס על ידי סוכני מוסד ישראלים.

בערוץ "אל ערבייה" דווח כי מדובר באחד מהיעדים הבכירים ביותר של סוכנויות ביון שונות לסיכול תוכנית הגרעין של טהרן, ונחשב לבכיר ביותר, החיסול מגיע פחות משנה לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני.

האיש היה אחד המדענים הבכירים ביותר בנושאי הגרעין במדינה, והיה בעבר ראש תוכנית הגרעין באיראן. וכאמור נתניהו הזכיר אותו בנאומו המפורסם ב-2018, רה"מ אמר כי מוחסן "ממשיך להיות בתפקיד משמעותי בתוכנית הגרעין".

לפי הדיווחים מאיראן, אלמונים הגיעו צמוד אליו בעיר אבסרד שבצפון איראן, וירו בו מטווח אפס בראשו. כוחות הצלה לקחו אותו לבית חולים, אך הרופאים נכשלו בניסיונות ההצלה והכריזו על מותו.

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי הגיב על כך ואמר: כי "ההתנקשות במדעני הגרעין היא התמודדות אלימה למנוע מאיתנו גישה למדע המודרני".

 

art

 צבע אדום