עימותים ב'קומי אורי'; שניים נעצרו בחשד לפגיעה בלוחם מג"ב

חיכוך אלים וקרב גרסאות בעימות שפרץ אמש במאחז 'קומי אורי' | תושב ששב לביתו טוען כי נתקל במחסום משטרתי ובג'יפ שנגח בו בעוצמה, מנגד במשטרה טוענים כי התושב פגע בלוחם ולא שהה להוראת כוחות הביטחון

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 25.11.2020 | 10:20

המתנחל שנפצע ורכבו צילום: גבעת קומי אורי

שוב עימותים אלימים במאחז קומי אורי: שני תושבי המאחז הסמוך ליצהר נעצרו הלילה בחשד שתקפו לוחם משמר הגבול שהיה במהלך פעילות לאכיפת צו שטח צבאי סגור, שהוכרז על הגבעה בעקבות שורה של תקריות אלימות בהן הותקפו לוחמי מג"ב וחיילי צה"ל.

הרוחות במאחז הבלתי חוקי סוערות בתקופה האחרונה, ובמקום נרשמו שורה של תקריות בהן התעמתו התושבים עם כוחות הביטחון המוצבים במקום. הלילה, גלש החיכוך לפסים אלימים. על פי המשטרה, במסגרת פעילות כוחות מג"ב לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי 'קומי אורי' שבגזרת יצהר, הגיע רכב לאחת מהחסימות, ולמרות שהלוחמים סימנו לו לעצור הוא התעלם מהם, הסיט את רכבו וניסה לחמוק תוך פגיעה ברגלו של אחד הלוחמים ובגדר בצד השביל.

הלוחם שנפצע באורח קל טופל במקום ולא נדרש לפינוי רפואי. מנגד, במאחז טוענים כי המתיישבים שנעצרו הם אלו שהותקפו. על פי טענת אנשי המאחז, תושב ששב לביתו בשעת לילה נחסם בכניסה לגבעה בידי כוחות משטרה המוצבים במקום. לאחר כמה שניות של בידוק, הזיזו השוטרים את הגיפ שחסם את הכביש המוביל לגבעה ואפשרו לתושב לעבור. כשהחל התושב לנסוע, טענו התושבים. חזר הגיפ המשטרתי ונגח בעוצמה ברכבו. הרכב איבד שליטה והוסט אל מחוץ לכביש ונעמד על אחת האבנים שהיו בסמוך.

תושבי המאחז טענו כי לאחר שיצא התושב מרכבו, והחל דין ודברים מול השוטרים שהיו במקום, התנפלו עליו שוטרי המג"ב, היכו אותו באלימות בפניו ופלג גופו העליון, אזקו אותו והוא נלקח למעצר לעיני אשתו וילדיו.

במשטרה, מציגים תמונה שונה לחלוטין. על פי הודעת המשטרה, הלוחם שתיעד את ההתרחשות הותקף על ידי החשוד שצעק לעברו "מה אתה מצלם, אני אשבור לך את הפלאפון" ובמהלך הניסיון של הלוחמים לעצור אותו וכתוצאה מההתנגדות האלימה שלו הוא נפצע בפניו.

לאחר שנעצר, החלו עשרות רעולי פנים לחסום את צירי היציאה עם אבנים ורכבים בכדי למנוע מהלוחמים להוציאו מהאזור ולהעבירו לתחנת המשטרה לחקירה.

חשוד נוסף, תושב 'קומי אורי' שחסם בגופו את הרכב המשטרתי של מג"ב ובו העצור, נעצר אף הוא בגין הפרעה לשוטרים וניסיון למנוע מהם להעביר את העצור לחקירה. בפעילות נעצרו 2 חשודים לחקירת המשטרה והיום הם יובאו לדיון הארכת מעצרם.

במשטרה מציגים תיעוד, ממנו עולה כי בניגוד לטענות המקומיים, רכבו של החשוד פגע בגדר בניסיון לחמוק מהבדיקה והוא זה שהחל לתקוף גם את הלוחמים בטרם נעצר.

תושבי קומי אורי מסרו בתגובה: "לא יתכן שתושב יחזור לביתו בשעת לילה ויותקף הוא ורכבו בידי שוטרים, השוטרים לא הסתפקו בהתעללות אלא אף עצרו אותו והפכו את הקורבן לתוקף. האירוע הזה מצטרף לשלל אירועים שהתרחשו בגבעה בשנה האחרונה, לבד ממצור משטרתי שמוטל על הגבעה ומונע מאיתנו לנהל שגרת חיים תקינה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום