7 חיילים נשלחו למחבוש וריתוק לאחר שתועדו גונבים ציוד

שבעה חיילי צה"ל נשלחו לשבוע עד 26 ימי מחבוש, ושניים נוספים רותקו לשבועיים, לאחר שתועדו במצלמות האבטחה כשהם גונבים ציוד מנהלתי. על פי הדיווח גנבו החיילים ממחסני המספנה שקיות אשפה, כלי כתיבה, חומרי ניקיון, סמרטוטי רצפה, כוסות חד-פעמיות וכמה זוגות מדים

אהרן מילר | חדשות בארץ 25.11.2020 | 09:49

אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

שבעה חיילי צה"ל נשלחו לשבוע עד 26 ימי מחבוש, ושניים נוספים רותקו לשבועיים, לאחר שתועדו במצלמות האבטחה כשהם גונבים ציוד מנהלתי ממחסני בסיס המספנה של חיל הים בחיפה שבו הם משרתים.

בימים האחרונים אצל מפקד הבסיס, קצין בדרגת אלוף משנה. החיילים הודו במעשים, אך טענו לענישה בלתי מידתית ביחס לסיבת המעשים וסוג הציוד שנטלו ללא רשות. כך על פי הדיווח ב-Ynet.

על פי הדיווח גנבו החיילים ממחסני המספנה שקיות אשפה, כלי כתיבה, חומרי ניקיון, סמרטוטי רצפה, כוסות חד-פעמיות וכמה זוגות מדים.

לטענת החיילים המניע שלהם ל'נטילת' הציוד מהמחסן הוא מחסור חמור בציוד הנ"ל לאחר שמספר יחידות אוחדו לאותו הבסיס והדבר הוביל לצמצום האספקה למשימות היום-יום, חלקן טכניות הקשורות בטיפול בכלי השיט של חיל הים.

ולמרות שבחיל הים הודו כי הפריטים שנגנבו על ידי החיילים לא יועדו למכירה על ידם או לשימוש ביתי, עם נשפטו החיילים בחומרה בעקבות כך שלטענת המפקדים לא מדובר באירוע בודד. עוד טענו המפקדים כי הם אינם מודעים למחסור עליו התבססה טענת החיילים.

החיילים תועדו במצלמות האבטחה נכנסים לתוכו בסוף שבוע, ביום שבו לא התקיימה הפעילות השגרתית במחסן, כאשר אפסנאית שיתפה פעולה עם המזימה ופתחה להם את הדלת. יצוין, כי גם היא נענשה בגין מעורבותה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל-Ynet: "אירוע הגניבה שהתקיים בבסיס מספנה מנוגד לערכי צה"ל בכלל וזרוע הים בפרט. פער בציוד לוגיסטי אינו מצדיק גניבה, מעבר לכך שלא מוכרים פערי ציוד יוצאי דופן במספנת זרוע הים. לאחר שאירעו כמה אירועי פריצה לאפסנאות, נמצאו ונשפטו שבעה חיילים אשר היו מעורבים בפריצות. החיילים הועמדו לדין ונשפטו בגין עבירה על פקודות והתנהגות שאינה הולמת. החיילים הודו במעשים המיוחסים להם, ונענשו בהתאם למידת מעורבותם".

עוד דווח כי גורמים צבאיים הוסיפו: "יצוין שטרם פעולות הפריצה, אף אחד מהחיילים לא פנה לאפסנאות כדי לחתום על ציוד שנגנב".

החיילים מצידם טוענים באמצעות בני משפחותיהם כי חלק מהטענות, הן טענות שווא, אשר באות רק כדי להפיל עליהם את כל החוסרים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום