מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פייזר: החיסון שלנו יעיל ב-95%, נגיש בקשה לאישור בתוך ימים

ענקית הפרמה מארצות הברית הכריזה שסיימה סופית את השלב השלישי בניסוי • התוצאות הסופיות מראות כי יעילות החיסון גבוהה עוד יותר מזו של תוצאת הביניים • עוד עדכנה החברה כי תבקש אישור חירום לחיסון מה-FDA בימים הקרובים • "זקוקים בדחיפות לקבל חיסון בטוח ויעיל לעולם"

פייזר: החיסון שלנו יעיל ב-95%, נגיש בקשה לאישור בתוך ימים

מטה חברת פייזר, ארכיון צילום: מתוך ויקיפדיה

אחרי שחברת פייזר העבירה תוצאות ביניים שהראו כי יעילות החיסון שלה עומדת על 90%, ענקית התרופות הודיעה היום (רביעי) שהשלב השלישי בניסוי הושלם, והתוצאות המעודכנות מראות שהחיסון יעיל ב-95%. בחברה אומרים שיגישו "בתוך ימים" בקשה לאישור חירום של החיסון מה-FDA.

מתוך 170 משתתפי הניסוי שחלו בקורונה, 162 נמנים על קבוצת הפלסיבו (אלה שקיבלו חיסון דמה), ורק 8 קיבלו את החיסון האמיתי. כמו תוצאות הביניים של הניסוי של חברת מודרנה, גם הניסוי של פייזר מראה נתונים טובים מבחינת מניעת תחלואה קשה. מתוך 10 הנדבקים שפיתחו מחלה קשה, רק אחד קיבל את החיסון האמיתי, היתר היו מקבוצת הפלסיבו.

בחברה הוסיפו בהודעה הרשמית שהוציאו על השלמת הניסוי, ש-95% אחוזי היעילות נכונים החל מ-28 ימים מהיום שבו המשתתף קיבל את המנה הראשונה מתוך 2. המנה השנייה ניתנה 7 ימים לאחר המנה הראשונה. עוד הראו תוצאות הניסוי שמדד היעילות היה עקבי ללא קשר להבדלי גזע, מין, גיל ודמוגרפיה. יעילות החיסון בקרב מבוגרים בני 65 ומעלה למשל, עומדת על לא פחות מ-94%.

על פי החברה, אין חשש בטיחותי מהחיסון, והם עמדו ברף הבטיחותי שמציב ה-FDA וה-EUA. רוב מוחץ ממעל 43,000 משתתפי הניסוי לא חווה תופעות לוואי משמעותיות. 3.7% מהם חוו עייפות, ו-2% סבלו מכאבי ראש. 

בפייזר הוסיפו שעד סוף שנת 2020 הם יצליחו לייצר 50 מיליון מנות חיסון, ועד סוף שנת 2021 הם יגיעו ל-1.3 מיליארד מנות. החיסונים צפויים להיות מיוצרים ומופצים במרכזי הייצור של החברה בארה"ב, בלגיה וגרמניה. בצל החשש מהקושי בשינוע ובאחזקה של החיסונים שפייזר ייצרה, בחברה גם אמרו שהם "מביעים אמון שיהיה אפשר לשנע את החיסון בצורה נוחה מסביב לעולם". 

mako

art

 צבע אדום