מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרסום ראשון: מתווה לוין שימנע את משבר הקנסות עם החרדים

בתום סאגה ולאחר פגישות עם ראש הממשלה אמש ועם יו"ר הכנסת היום, מסתמן כי חוק העלאת הקנסות על מוסדות מפרי ההנחיות ירד לגמרי מסדר היום ולא יקודם לחקיקה. על פי מתווה שמקיים יו"ר הכנסת לוין, תינתן סמכות לשוטר להעניק קנס בטווח סכומים מסוים

פרסום ראשון: מתווה לוין שימנע את משבר הקנסות עם החרדים

אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בפעם השנייה, חוק הקנסות שאמור היה לעלות היום (שני) להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת אלא שברגע האחרון בלחץ של הח"כים החרדים ובתום פגישה עם יו"ר הכנסת החוק הוסר מסדר היום.

החוק היה תחילה בסדר יומה של מליאת הכנסת, אולם בינתיים בסיעת 'יהדות התורה' התכנסו לישיבת הסיעה השבועית והחליטו פה אחד לפעול להסרת החוק, ובמקרה ולא, יתכנסו בשנית ויתנגדו לחוק.

קודם לכן נועדו ראשי סיעת יהדות התורה חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני ויו"ר ועדת החוקה יעקב אשר עם יו"ר הכנסת יריב לוין בסיומו הוחלט להסיר את החוק מסדר היום.

מסתמן כי החוק ירד לגמרי מסדר היום ולא יתקדם לכדי חקיקה, לאחר שיו"ר הכנסת שהשתתף אמש בפגישה של ליצמן וגפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מחפש פתרון.

בין ההצעות עולה כי חוק הקנסות לא יעלה לדיון אלא במקומו תינתן סמכות לשוטר או לקצין, לתת קנס בין 7,500 שקל עד 10,000 שקל, כשלא ברור בשלב זה האם החרדים יתמכו במתווה שמוביל יו"ר הכנסת לוין.

 

 

art

 צבע אדום