מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אלפי עולים לא ראו את משפחתם מאז פרוץ המשבר

ועדת החוץ והביטחון קיימה היום דיון בנושא הסחבת בטיפול הקונסוליות הישראליות בחו"ל באלפי עולים שלא זכו לראות את משפחתם מאז פרוץ משבר הקורונה

אלפי עולים לא ראו את משפחתם מאז פרוץ המשבר

מטוס ממריא. אילוסטרציה צילום: unsplash

עשרות אלפי עולים לא ראו את משפחותיהם מאז תחילת משבר הקורונה, וועדת החוץ והביטחון קיימה היום דיון בנושא הסחבת בטיפול הקונסוליות הישראליות בחו"ל בעקבות הקורונה.

בתקופה האחרונה, מתקבלות מאות פניות מעולים וישראלים אחרים שרוצים רק לראות את קרוביהם ואהוביהם, אותם לא ראו כבר יותר שבעה חודשים, דווקא בעת קשה של חוסר ודאות. המדיניות הנוכחית, בה כל מקרה נבחן לגופו, מייצרת עומס רב על קונסוליות ישראל בעולם, שנאלצות לבחון מקרים על פי כללים מעורפלים ולא אחידים. זאת, בזמן שמדינות רבות מאפשרות איחוד משפחות – דווקא במצב הנוכחי על כל קשייו – תוך יצירת מדיניות ברורה ושקופה.

מצב זה גורם לפגיעה הומניטריות ונפשית לא מבוטלת בקרב קהל משמעותי ומיוחד של ישראלים. מאות עולים כבר חתמו על עצומה הקוראת למדינה לאפשר להם לראות את משפחותיהם, והפניות בנושא לנבחרי הציבור הולכות וגדלות.

חה"כ קוטלר-וונש אמרה כי "אני מחזיקה פה עצומה שעליה חתומים מאות עולים ועולות חדשים למדינת ישראל, שלא ראו ולא זכו לראות לא את הוריהם ולא את ילדיהם מתחילת המציאות המתמשכת של משבר הקורונה שאנחנו נמצאים בעיצומה. הקורונה כאן להישאר – אנחנו בטח ובטח לא מצפים שאנשים לא יראו את קרוביהם במשך כל התקופה שלפנינו."

 

art

 צבע אדום