מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י' תשרי התשפ"ה | 12.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הקרב על המסחר: באוצר ובכחול לבן ידרשו לפתוח חנויות, נתניהו מתלבט

בכחול לבן יציגו עמדה חד-משמעית שלפיה יש לפתוח את המסחר - בדגש על חנויות הרחוב - כבר ביום ראשון הקרוב ואף ידרשו לקיים הצבעה בנושא מחר. גם באוצר מתכוונים להתעקש על כך. בינתיים, גורמים בסביבת נתניהו מסרו כי הוא עדיין חוכך בדעתו ומחכה לשמוע את דעת אנשי המקצוע

הקרב על המסחר: באוצר ובכחול לבן ידרשו לפתוח חנויות, נתניהו מתלבט

צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

שרי קבינט הקורונה יתכנסו מחר (יום ה') בשעה 08:00 לדיון בהקלות נוספות החל מהשבוע הבא - והצדדים מתכוננים לעימות בנוגע לפתיחת המסחר, בדגש על חנויות הרחוב ולא על קניונים.
בכחול לבן צפויים להציג עמדה חד-משמעית שלפיה יש לפתוח את המסחר ביום ראשון הקרוב וידרשו לקיים הצבעה בנושא כבר מחר. גם במשרד האוצר מתכוונים להציג קו תקיף בנושא ולהוביל לפתיחת המסחר ולהחזרת כמה שיותר אזרחים לעבודה. 

השר כץ מתעקש לפתוח את העסקים הקטנים והודיע שאין בכוונתו להתפשר על כך. מנגד, שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר שהוא לא מוכן להקדים את פתיחת החנויות. לבקשת שר הפנים אריה דרעי, בדיון תעלה גם סוגיית הצימרים וככל הנראה גם בתי הכנסת.

גורמים בכחול לבן אמרו הלילה כי "אחרי בחינת מתווה היציאה שמתוכנן להגיע לקבינט הקורונה מחר, נראה לנו שהדבר הנכון הוא לפתוח את המסחר כבר ביום ראשון הקרוב באופן זהיר ומוגבל". בינתיים, גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו כי הוא טרם קיבל החלטה בנושא והוא יגבש עת עמדתו לאחר שישמע מחר את דעת הגורמים המקצועיים. 

מבוי סתום: הישיבה בין נציגי האוצר והבריאות פוצצה

מוקדם יותר היום, נזכיר, פוצצה הישיבה בין נציגי משרדי האוצר והבריאות - מה שהעמיד שוב את הפעימה השנייה של ההקלות בסימן שאלה. 

בפגישה, שבה השתתפו שר האוצר ישראל כץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, נציגי המטה לביטחון לאומי (מל"ל), ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס ופרויקטור הקורונה היוצא פרופ' רוני גמזו, התגלעה מחלוקת בין הצדדים בעיקר סביב שאלת ההפעלה החלקית של המסחר וחנויות הרחוב. 

בעוד שבמשרד הבריאות התבצרו בעמדתם שלפיה יש להיצמד למתווה המקורי של אלרעי-פרייס, שבמסגרתו חזרת המסחר תהיה חלק מהפעימה השלישית ולא מהפעימה השנייה – במשרד האוצר דרשו להקדים את חידוש המסחר בשלב אחד, ולהתירו - כפי שצוין - כבר מיום ראשון הקרוב. 

בסביבתו של השר אדלשטיין כבר הבהירו בימים האחרונים כי הוא לא מתכוון לסגת משלושת השלבים הראשונים של התוכנית המקורית של ראש שירותי בריאות הציבור, ולהוציאם לפועל בהתאם לתכנון. הוא אף עשוי להצביע נגד מתווה האוצר. מנגד, גם בסביבתו של השר כץ הבהירו כי אין בכוונתם לשנות את דרישתם לפתיחת חנויות הרחוב החל מיום ראשון הקרוב.

כמו כן, פרופ' רוני גמזו, שעם כניסתו לתפקיד הפרויקטור בסוף חודש יולי היה אחד הקולות הבולטים בעד צמצום התפילות בבתי הכנסת, מסיים את תפקידו כשהוא מקדם עמדה שונה לחלוטין. בסביבתו של הפרויקטור היוצא אמרו כי הוא לא צפוי להתנגד לפתיחת בתי הכנסת ביום ראשון הקרוב במתווה של עד עשרה מתפללים בחלל סגור ועד ל-20 מתפללים מחוץ לבית הכנסת. 

בשלב זה כבר ברור כי תוכניתה המקורית של אלרעי-פרייס - שכללה תשעה שלבי יציאה - קרסה, ובפועל היא תכלול חמישה עד שישה שלבי יציאה.

לפי המתווה המקורי של אלרעי-פרייס, חידוש התפילות אמור להתרחש רק בפעימה השנייה - אך הסרת ההתנגדות של גמזו להקדמת התפילות בשלב אחד עשויה לסלול את הדרך בישיבת קבינט הקורונה לפתיחת בתי הכנסת כבר ביום ראשון.

ynet

art

 צבע אדום